Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Svensk säckpipa.  (läst 4327 gånger)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
Svensk säckpipa.
« skrivet: 11 jan-07 kl 03:08 »
Jag är lite nyfiken på vad det finns för instrumentmakare som tillverkar Svenska säckpipor efter gammal model?

pussling

• Notorisk stickare
    • Dalsland
Re:Svensk säckpipa.
« Svar #1 skrivet: 11 jan-07 kl 08:47 »
Jag hoppas att du kan ha hjälp av
http://www.albanfaust.se/
En dag utan stickning är en förlorad dag.
En dag utan ny kunskap är nästan lika illa.
LeWi=jag

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #2 skrivet: 12 jan-07 kl 01:24 »
Ja, där var Faust ja! Tack! Jag tittade på en länksida igår, men länken till honom där var inaktuell. Kikade lite på Börs Anders också.

Lilla Zoo

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 15 jan-07 kl 19:38 »
Kan det vara instrumentet som också kallas pipsäck du söker?
sök på det ska du se :D
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #4 skrivet: 29 jan-07 kl 02:56 »
Japp, och pösu  :)

röllekan

• arkeologi, forntida tekniker, djur och folkmusik
« Svar #5 skrivet: 09 aug-07 kl 23:39 »
Har du hittat mågon säckpipa än? Vill också köpa en säckpipa...när jag får råd... hittade den här sidan på nätet http://www.ronnegard.com/sackpipa/lankar.
hoppas den kan vara till nytta!! :)

Seiram

• Kölhalare
    • -
    • Nya stickerian
« Svar #6 skrivet: 09 aug-07 kl 23:51 »
Börs Anders gör jättefina instrument, jag har köpt ett kohorn av honom. Han e en helskön person  :)

Vattendoktorn fd

• Vatten o Avlopp, på godkännt sätt
« Svar #7 skrivet: 15 aug-07 kl 17:19 »
Hej, Seiram, var ligger Stocakryd.

Var ligger närmaste, buss, järnvägsatation.

Jag har sedan 1 år sen inte längre bil, så det är därför jag undrar.

Du verkar vara en "mystisk" kvinna, så det är därför jag undrar.

Jag är också mystisk, var för  andra kanske  undrar, men jag har konstaterat att vi befinner oss här så kort tid, egentligen.

Vad Du beskrivit tidigare i mail, blev jag naturligtvis nyfiken på dig. för Du verkar att vara, ett original, som jag själv. Som vågar att vara sig själv, vem annars kan man vara igentligen ?
Hoppas att Du mår bra. Du kan alltid skicka mig ett mail, Du har väckt min nyfikenhet, Leif. ;)

Jag har förstått att Du mött någon som vill oss väl, Jesus.

Vattendoktorn fd

• Vatten o Avlopp, på godkännt sätt
« Svar #8 skrivet: 15 aug-07 kl 17:37 »
Detta har inte med tråden att göra, men jag är nyfiken, på Seiram, Kimma, Kyckligen mfl.
Fred, i   Nord-Amerika, vet jag nog tillräckligt om: Jag skulle säkert vilja följa hans fotspår, men jag kan nog inte utan att sinka honom. jag hoppas att vi kan ha kontakt så långe det går. Han är en klippa, av oss som förstår.

Hälsningar till Fred för oss:

Leif

Seiram

• Kölhalare
    • -
    • Nya stickerian
« Svar #9 skrivet: 17 aug-07 kl 17:43 »
Mystisk...jag är världens tråkigaste...men jag skickar dej ett PM. Anstränger mej inte nämnvärt för att vara originell, men det finns ju  många taskiga kopior. *När en inte ble som en sulle så får en va som man ä, så en får* gammalt småländskt djungelordspråk.

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
« Svar #10 skrivet: 11 sep-07 kl 19:32 »
Jag var på Jönköpings Allmogemarknad i Jönköping i söndags och där sålde de säckpipor... Hör med    www.cultur.nu/jam
Jönköpings hembygdsförening och Länsmuseumet har nog länk kvar om detta tillfälle och länk vidare till ansvariga...
JAM ideell förening
Lycka till!
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

Dela detta:

* Inloggade just nu

473 gäster, 2 användare
Tiiril, Ros-Marie Karlsson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser