Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  äckliga fjälster  (läst 1515 gånger)

Syster Yster

äckliga fjälster
« skrivet: 09 dec-12 kl 13:05 »
Hej,

Nybörjare på korv...

Jag gjorde korv i går och hade köpt vanliga krokfjälster till detta.  Första fjälstret jag fick upp var jättefint och rent så där var det inga problem.
Men det var ett till i förpackningen, som var lite kortare och tjockare.  När jag tog upp detta för att skölja ur så såg jag att det var vitt gojs som satt fast på insidan fjälstret hela vägen ner.  Fett? tarmludd?? När jag tittade noga såg jag dessutom en hel del orenheter som jag inte kan beskriva på något annat sätt än att det såg ut som stora finnar som det kom talg ur när jag klämde på dem. 

Vet inte om detta är något fel, men det såg så äckligt ut att jag slängde bort det och fick göra korvkaka på resten av smeten.

Är det vanligt att köpefjälster ser ut så här??

CaJo

• Skåne
SV: äckliga fjälster
« Svar #1 skrivet: 09 dec-12 kl 19:48 »
De brukar inte se ut så. Usch! Jag tycker du skulle gått tillbaks till affären med dem.

Dela detta:

* Inloggade just nu

596 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser