Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Provdocka!!!  (läst 2806 gånger)

Fny

• Uppland
    • Handicraft by Agis
Provdocka!!!
« skrivet: 27 nov-12 kl 11:24 »
Måste bara få visa, är så galet nöjd med resultatet!

Japp, ni gissar rätt. Det är en provdocka gjord av silvertejp, skapad efter min egen kropp. Är så jäkla nöjd! På bloggen beskriver jag hur man gör om ni är nyfikna, http://agiscraft.blogspot.se/2012/11/making-dress-form-duct-tape.html

Kretsloppan

• Södermanland
SV: Provdocka!!!
« Svar #1 skrivet: 27 nov-12 kl 11:46 »
Smart!

Malines här igen

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 27 nov-12 kl 15:42 »
Wow! Fast skulle du tänka dig att skriva beskrivningen här i tråden oxå? Bloggen kanske inte lever lika länge som tråden, och det vore surt att inte hitta infon sen om nåt år eller så!

Fny

• Uppland
    • Handicraft by Agis
« Svar #3 skrivet: 27 nov-12 kl 16:13 »
Visst kan jag det.  :)

Det är egentligen en väldigt enkel process. Det du behöver är en stor rulle silvertejp (det går åt mycket!), plastfolie eller motsvarande, samt en hjälpsam medmänniska.  :-[

1. Täck huden med plastfolie (eller en gammal t-shirt, eller något annat tunnt som det är okej att förstöra), från halsen till strax under rumpan.
2. Linda kroppen med silvertejp. Tänk på att:
    - inte tejpa för hårt, du vill inte bli ihoptryckt.
    - akta hår (både kroppsbehåring och huvudhår, det kan bli smärtsamt annars!
    - se till att tejpen verkligen följer kroppen, dvs det bör inte bli några hålrum exempelvis mellan eller under brösten.
    - se till att tejpen hela tiden överlappar, så att det inte blir några springor.
    - tejpa två lager om du känner för det, men det går med bara ett om du har överlappat tejpraderna ordentligt.
3. Klipp upp silvertejpsbodyn i ryggen, nerifrån och upp, och kliv ur. Det är nu man märker hur svettig man blivit...  :-[
4. Tejpa igen öppningen i ryggen igen.
5. Fyll med valfri stoppning (jag använde ihopknycklat tidningspapper, vi hade määängder efter flytten!), se till att alla kurvor fylls ut. Det bör vara hårt stoppat, du ska kunna arbeta med din provdocka utan att den tappar formen.
6. Jag trädde sedan på min docka på en ställning (från en kasserad cd-hylla), praktiskt men inte absolut nödvändigt.
7. Tejpa igen kvarvarande öppningar (hals, armar och undertill).

Är det okej? Några funderingar?

Malines här igen

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 27 nov-12 kl 16:23 »
Nej. Tack! :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

1105 gäster, 1 användare
Staem

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser