Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hur sätta på baggförklädet?  (läst 1642 gånger)

sarbe453

• Östergötland
hur sätta på baggförklädet?
« skrivet: 30 okt-12 kl 16:04 »
Har nu skickat efter ett baggförkläde från lg men nu står jag och tittar på det och vet inte hur jag ska sätta på det på baggen.  :-[ måste vara lite trög... remmarna är ju så långa, ska de sättas i kors på något vis? Hur undviker man att det glider fram? Tänk att de inte kan ha bruksanvisning för oss idioter...
har finullskorsningar & en rasande snygg gotlandsbagge

Kajsa

• Blekinge
SV: hur sätta på baggförklädet?
« Svar #1 skrivet: 30 okt-12 kl 17:34 »
Ring till dem och be att få prata med Anna eller Daniel. De är alltid hjälpsamma när "hjärnkontoret har lagt av" och jag inte riktigt fattar... ??? ??? ???

Kajsa

mulleberga

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 30 okt-12 kl 21:29 »
Du sätter det runt magen och spänner det uppe på ryggen, som ett skärp, du ska alltså inte korsa remmarna! Har använt det på mina baggar och det har suttit bra hela tiden utan att kasa.
Bor på Liljegården med islandshästar, shettlandsponnys, får, höns, hundar och katter

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #3 skrivet: 31 okt-12 kl 09:11 »
Jag beställde också ett sådant därifrån. Funkar INTE för mina små Åsenbaggar. Det är ju gigantiskt! ;D

Om nån vill ha det så är det gratis mot hämtning förresten...
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

570 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser