Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Miljömedvetna jobb (utan utbildning med arbetsglöd)  (läst 1257 gånger)

SebastianJakobsson

• Uppland
Miljömedvetna jobb (utan utbildning med arbetsglöd)
« skrivet: 05 sep-12 kl 12:17 »
Jag försöker komma på jobb jag kan söka där jag känner att jag samtidigt blir nära naturen på ett eller annat vis. Antingen att jobba på miljömedvetna principer, arbeta för naturen, arbeta ikring naturen, och så vidare. Tips emottages gärna. Jag vill känna att jag gör nått bra annars är det något i mig som saknas.

Elritsan

• Gäst
SV: Miljömedvetna jobb (utan utbildning med arbetsglöd)
« Svar #1 skrivet: 05 sep-12 kl 12:31 »
Valfri fiskevårdsförening.

krikav

• Hälsingland
SV: Miljömedvetna jobb (utan utbildning med arbetsglöd)
« Svar #2 skrivet: 13 sep-12 kl 09:42 »
Cykelreparatör, eller reparatör rent i allmänhet.
Skomakare eller annat hantverksyrke.
Scoutledare eller dylikt.
Trädgårdsmästare, skogshuggare, bonde...
Möjligheterna är oändliga. Det finns inte många jobb som betalar bra dock. De flesta betalar rent uselt.
Man måste lära sig leva med betydligt mindre pengar, om man ska jobba miljömedvetet.

En sjukt nice sak med att tillverka allt man själv behöver, är att man kringår allt vad skatter och moms heter. Så räknar man på det kan det bli riktigt bra timlön att sätta sin egen potatis.

Dela detta:

* Inloggade just nu

645 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser