jag pratade med jaktlagsledaren om det (kan kanske rekomenderas) och jag avrnade blandannat om väldigt dyra renrasiga djur som kan dö av stressen av att en hund skäller åt dom

och jag frågade om jag skulle få koppla ev hund på gården och det sa han var okej (till och med bra för då var den nog bortsprungen om inte ägaren avr i närheten)
sen sa han också att han skulle ringa då dom skulle vara i närheten så att vi tex kunde ha hönsen inne men inte har jag fått nått samtal tråts jägare som parkerat på gården

men en sån överenskommelse kanske funkar för dig
sen får man skjuta en hund som förstör för ett värde mer än vad den är värd (vilket skulle tex innebära alla våra kaniner men det är ju svårt att veta, just den hunden kan ju vara en champion värd jättemycket. tyvärr är det bara pengar som styr) men bäst är ju såklart att koppla och vänta på ägaren (om ägaren inte kommer så får man helt enkelt lämna till polisen) ägaren ska ju såklart få en rejäl utskällning för att ha lämnat hunden vind för våg.
skadar nån annans hund ditt djur ska ägaren betala vetrinär och resa till/från, medecin och andra omkostnader. dödar hunden nått djur så ska man ju också kompenseras ekonomisk hur nu man kan göra det för ett djur som är viktigt för en