Nåväl...Men påverkad negativt av hobbyjakten blir du ju i alla fall...
Nu dyker ordet "hobbyjakt " upp också. Detta fastslår bara att du gode Tännlapp inte bryr dig ett dugg om den ursprungliga frågan utan bara vill uttrycka ditt grundmurade hat mot jakten i allmänhet.
Alla vänner av ordning kan säkert hålla med om att det inte är acceptabelt att hundar tar tamdjur, jakt eller sällskapshund kan kvitta. Alla som lösta jaktlag och jaktförordning veta också att det inte är straffbart om hunden skulle komma in på annan mark. (Sedan finns ju möjligheten att grannar samarbetar, vilket vissa verkar avser som en omöjlighet).
De flesta inser säkert också att skjuta någons hund innebär både sociala och juridiska problem.
Som avslutning på detta ämnet för min del så kan jag bara upplysa om att alla djurägare har strikt ansvar för vad djuren hittar på. Om det är en häst, ko, hund eller marsvin spelar ingen roll.
För de som vill skapa konflikter i hembygden rekommenderar jag starta en grupp på Facebook. Namnförslag: Vi som har lagfart på en kolonilott men tror att vi äger hela bygden och som helst ser att alla andra misslyckas ´med allt