Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vinterbona för getterna?  (läst 1245 gånger)

J/T

• John & Tessan, Piteås grädda!
    • Norrbotten
Vinterbona för getterna?
« skrivet: 30 aug-12 kl 17:04 »
Hej igen. Denna gång undrar vi hur man ska tänka kring getternas box. Vi har en lagård som de nu har tillgång till. Halva delen är stenvägg andra är plank. Vår tanke var att bygga ett isolerat rum inuti lagårn men vi har nu fått höra att det kanske inte behövs. Vad tror ni?
John & Tessan, Norrbottens pärlor.

J/T

• John & Tessan, Piteås grädda!
    • Norrbotten
SV: Vinterbona för getterna?
« Svar #1 skrivet: 30 aug-12 kl 17:05 »
Till saken hör att vi bor i Piteå, way up north!  :)
John & Tessan, Norrbottens pärlor.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Vinterbona för getterna?
« Svar #2 skrivet: 01 sep-12 kl 14:57 »
Lappgetter då?  ;)

Med tanke på de förändringar i vädret som är förutsagd, kan man kanske ta i lite extra för säkerhets skull?  Getter tål kyla bättre än blåst och fukt, men för den skull tycker de inte om 30 minusgrader!

Jag har dåligt minne, och tar risken att upprepa mig:  Välkommen till gettavlan, hoppas du ska trivas bland oss getälskare!

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

531 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser