Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  skendräktig?  (läst 1569 gånger)

sube

• Uppland
skendräktig?
« skrivet: 14 dec-06 kl 20:11 »
Har en hona som är ca 7 månader. hon har inte varit tillsammans med ngn hane, ej heller i närheten av någon, men boar för fullt och rycker päls. Kan hon vara sken dräktig? Trodde bara dom gjorde så efter en misslyckad befruktning.
Föder upp Shetlandsponnyer, Hedemorahöns, Myskankor och får i mindre skala.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:skendräktig?
« Svar #1 skrivet: 15 dec-06 kl 17:12 »
De kan även göra så om de brunstar riktigt ordentligt och vill bli parade men det är inte så vanligt. Har hon varit tillsammans med en hona hon kanske ridit på den sista tiden för då kan hon ha ridit sig till en orgasm och därmed fått för sig att hon är parad och dräktig.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

djurvänen

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 05 jan-07 kl 13:48 »
hon kan vara skendräktig ja men om du tittar efter ca en månad och hon inte fått så var hon skendräcktig du kan känna på magen känner du en knöl som far runt runt så är hon dräcktig annars inte

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #3 skrivet: 05 jan-07 kl 14:23 »
Jag har vid åtskilliga tillfällen försökt känna efter om honor är dräktiga. Det finns i litteratur beskrivet hur man ska göra, jag har även fått det demonstrerat.  

Jag har känt på honor och kunde överhuvudtaget inte känna något, men ungar fick hon några dagar senare. Jag har lagt ner det där med att känna efter dräktighet.

Grattis till de som kan!

Edgar

furu

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 05 jan-07 kl 18:49 »
Har også hørt det samme som Edgar sier. Det er kun de virkelig "gamlekara" innen kanin som har mulighet til å kjenne det (all litteratur som hevder det kan kjennes på den og den måten har nok ikke prøvd selv)

Dela detta:

* Inloggade just nu

683 gäster, 4 användare (1 dolda)
Staem, norrbottn, Marv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser