Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  inomhustrappa  (läst 1757 gånger)

manna

• -
inomhustrappa
« skrivet: 13 dec-06 kl 14:19 »
I vårt hus finns en trappa, allmänt kallad bönstjälken eftersom den är så smal och brant, som skulle behöva en uppryckning. Kan jag* byta plan- och sättsteg utan att flytta vangstycket? Det är främst sättstegen som är glappa och saknar lite kontakt med den omkringliggande verkligheten.

*En alternativ inledning skulle kunna vara Kan man eller Går det att. Ingen här kan ju veta huruvida jag är halvbra, ett proffs eller en katastrof när det gäller snickeri. Fast med tanke på mina frågor går det kanske att dra slutsatser...
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Varg-älva

• Finland
Re:inomhustrappa
« Svar #1 skrivet: 13 dec-06 kl 15:55 »
Är det en sadeltrappa borde det gå att byta stegen utan större problem, men annars kan du bli tvungen att riva ner hela trappan.... inget att direkt rekommendera.
Annars kan man ju täcka stegen med nytt material, vilket kan vara både lättare och billigare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

416 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser