Valkyria! Har du någon bild? Vill oxå testa på detta med helgrillat på en arbetsdag här framöver och vore ju toppen om man kunde tillverka denna ställning själv 
Tror tyvärr inte att det finns någon bild på det hela (iaf inte där halstret är huvudmotivet

) men det är inga konstigheter.
Rör till stöd, hylsa som går över rören hål i hylsa och stör-rör för sprintar, det fixar höjdjusteringen. På hylsorna svetsar rörstumpar som man kan sticka in klenare rör/stänger i som man har svetsat på ena halstergallret. Halstergallrena spänns ihop med hakar eller shackel eller muttrar och bultar eller vad man råkar ha tillgång till som passar.
Det kluriga kan vara att få halstret att ligga vågrätt över elden och ändå vara vändbart. Den mindre händiga löser det med ståltråd och karbinkakar från stödens topp och ned till gallret. Den händige bygger en klurig spärr med mer eller mindre tekninsk finess. Eftersom jag antagligen inte tillhör de händigaste så ger jag mig inte in på detaljer här

Lycka till med grillandet, det blir säkert gott! (Började längta efter helgrillat själv nu, får väl bli en hel kanin då

)
Just det, när vi grillade gris så körde vi också lite efter "kebab-modellen" dvs vi tog inte ner grisen och styckade hela på en gång utan man "skavde" av lite varefter på de tjocka bitarna och sedan fortsatte vi att pensla och grilla för att få mer smak i de tjocka bitarna. Men det beror ju på tjockleken samt tycke och smak.