Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nerkört äppelträd!  (läst 1898 gånger)

DeadMan

• punken lever
    • -
Nerkört äppelträd!
« skrivet: 01 aug-12 kl 10:34 »
Hej! Jag har fått mitt gamla äppelträd nerkört av Rangsehls! :-\
Vad kan man kräva för ersättning/hjälp? Känner mig något vilsen!
MVH DeadMan
Bra musik ett måste Einstürzende Neubauten Dead Kennedys Audioslave
Tool Shellac Bauhaus Lobe m.m. Och friska författare som Sture Dahlstöm Mikael Niemi fack gubbar som snöar in på saker!!

Gamina

SV: Nerkört äppelträd!
« Svar #1 skrivet: 01 aug-12 kl 12:38 »
Hur sjutton gick det till  ??? Ett gammalt äppelträd är ju inte direkt klent om det inte är rutttet.
Oavsett så tycket jag du ska lyfta luren och ringa till Rangen och fråga hur de ställer sig till problemet.
Genbank för Gotlandshöns

kurt

« Svar #2 skrivet: 01 aug-12 kl 13:01 »
Skall man ersätta det med ett fruktträd av motsvarande storlek, så skulle det kosta ¨100 000! Men ersättning med ett så stort fruktträd man bara kan få tag i handeln är väl rimligt, samt naturligtvis också transport och plantering.

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #3 skrivet: 01 aug-12 kl 14:46 »
hej,

ring och pratar med tex svensk markservice och be om det största träd de kan få tag i samt stubbfräsning och plantering.

Man kan få en högstammad 8 årigt träd för runt 4000:-

mvh

JOnathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

kurt

« Svar #4 skrivet: 01 aug-12 kl 14:48 »
Och skall det planteras på samma plats, så bör man byta ut en hel del jord också.

Tännlappen

• -
« Svar #5 skrivet: 01 aug-12 kl 17:55 »
...För mig försäkr-bolag är ytterst snåla med ersättning för träd,på sin höjd någon hundring för ett nytt litet träd kan man få. Bäst höra själv-ta kontakt med skadegöraren se om dom idkar goodwill.. Annars gör allt för att rädda det gamla trädet,har det knäckts rätt av, kommer nya skott...vält omkull med rotsystem...kapa trädet så det blir hanterbart,stötta upp det med kraftiga pålar...

Dela detta:

* Inloggade just nu

611 gäster, 5 användare
javill, Aletaalmoni, alternaiv, Stengrim, Nock

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser