Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag behöver fjädrar!  (läst 2984 gånger)

Kattuggla

• Blekinge
    • Sleeping Forest
Jag behöver fjädrar!
« skrivet: 29 jul-12 kl 23:17 »
Då jag tillverkar gåspennor (hemsida: www.vileria.wix.com/vileria ) så behöver jag ständigt nya fjädrar.
Jag är mest på jakt efter större fjädrar, som gåsfjädrar. Större fjädrar från rovfåglar och liknande hade varit EXTREMT
fint att få tag i. Så jag tänkte att åtminstone NÅGON på alternativ garanterat har en massa fjädrar i trädgården eller i nån gammal
låda eller något.. Och jag skulle bli mer än överlycklig om jag skulle kunna få köpa dom av er! :)
Eller om ni vet ett jättebra ställe att handla ifrån? Jag skulle vara supertacksam för det!
Some people are so poor, all they have is money.

Flying Goose

• Västmanland
SV: Jag behöver fjädrar!
« Svar #1 skrivet: 29 jul-12 kl 23:50 »
Hej!

Jag har oftast mer eller mindre fjädrar hemma av olika slag. Jag säljer dom via Tradera, så håll gärna utkik där om du vill ha fjädrar i bra kvalité. Har tex några kalkonfjädrar nu som skulle passa utmärkt till att göra pennor av:) Just nu har jag inte så många auktioner ute med större fjädrar, men kan lägga ut fler om intresse finns. Väldigt fina pennor du gör förresten! Otroligt proffsigt och snyggt.

Jag heter Flying Goose på Tradera. Annars kan du söka på fjädrar..:)

Mvh Jessica, Flying Goose
Flying Goose

Nina K

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 30 jul-12 kl 00:07 »
Kanske kan bidra med mest vita gåsfjädrar. Ska kolla hur de på gården ser ut.

Tindrah

• Uppland
    • Bloggen: Husmors Nyckelknippa
« Svar #3 skrivet: 30 jul-12 kl 01:18 »
Du kanske ska leta efter ställen där fiskare som binder egna flugor håller till, de använder ju alla möjliga typer av fjädrar. Har för mig att jag till och med har sett fjädrar i någon fiskeaffär, men jag kan minnas fel.

kurt

« Svar #4 skrivet: 30 jul-12 kl 12:02 »
När det gäller fjädrar från rovfåglar och ugglor, så misstänker jag att det kan vara förbjudet att handla med dem?

Se t ex vilka regler som Tradera har:

http://www.tradera.com/help/HelpPage.aspx?NodeID=2068

Sandy

• Småland
« Svar #5 skrivet: 14 sep-12 kl 14:41 »
Min mamma har massa roliga höns, men då dessa är mindre fjädrar kanske det inte fungerar så bra. Dock har vi påfågel - kanske de mindre fjädrarna från påfågel skulle vara roligt att göra pennor av? Har de fjädrar (med öga) som är ca 30-40 cm långa och sedan även klassiskt bruna ruggar påfåglarna också av sig. Dessutom har vi även guld - & diamantfasan, som kanske skulle gå att göra fjäderpennor av. :)

Kattuggla

• Blekinge
    • Sleeping Forest
« Svar #6 skrivet: 15 sep-12 kl 17:18 »
Min mamma har massa roliga höns, men då dessa är mindre fjädrar kanske det inte fungerar så bra. Dock har vi påfågel - kanske de mindre fjädrarna från påfågel skulle vara roligt att göra pennor av? Har de fjädrar (med öga) som är ca 30-40 cm långa och sedan även klassiskt bruna ruggar påfåglarna också av sig. Dessutom har vi även guld - & diamantfasan, som kanske skulle gå att göra fjäderpennor av. :)

Åh, jag använder mig av fjädrar både från påfåglar och diamantfasaner! Jag älskar att arbeta med dom fjädrarna.. :)
Hur mycket vill du ha för det, om du säljer?
Some people are so poor, all they have is money.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1192 gäster, 3 användare
sayerbýr, torbjorn, carlie2

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser