Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sommarmat?  (läst 1091 gånger)

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
sommarmat?
« skrivet: 08 jul-12 kl 16:35 »
mina höns äter till största del nu under sommaren av allt det gröna och övrigt som de hittar på och i marken, och jag har allt mer börjat ge dem kornkross och allfoder vid 1-2 tillfällen per dygn nu mer. De har såklart tillgång till grus och snäckskal, men gör jag fel som portionerar ut och inte har foder på fri tillgång?

även en blind höna hittar ett korn...

AnetteA

• Västergötland
    • Lantisarna
SV: sommarmat?
« Svar #1 skrivet: 09 jul-12 kl 10:01 »
Våra hönor går ute och plockar med det som finns. Ger dem ca 1kg blandat hel spannmål på morgonen till 36 djur, blandade åldrar. På kvällen hissar vi ner foderautomaten en stund så alla hinner äta (om det inte har hunnit bli sent och alla sitter på pinnen och sover). Ungdjuren växer fint och hönorna värper bra, så det känns som att de mår bra av det.  :)
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

606 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser