Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  jättebalsamin  (läst 3445 gånger)

Jogar

• Gäst
jättebalsamin
« skrivet: 05 jul-12 kl 17:36 »
Hej!  Jag har  m a s s o r  av jättebalsamin och börjar bli rejält trött på hur de sprider sig...De verkar trivas ypperligt överallt!! Är det bara att vara ihärdig och kapa dom innan de blommar, eller hur ska jag kunna minska beståndet? Jag har täckt en mindre del, ca 20 kvm, med pressening och ska se hur det funkar. Andra tips???  Någon som vill köpa småplantor? :P

Gille

• -
SV: jättebalsamin
« Svar #1 skrivet: 06 jul-12 kl 07:00 »
Du drar enkelt upp dem. Måste göras innan de blommar, ja.
Kaninuppfödare och pelargontant.

Rosten

• Närke
« Svar #2 skrivet: 10 jul-12 kl 23:50 »
Slå av dom innan dom blommar.
Det gjorde jag och dom försvann direkt.

Katten_J

• Värmland
« Svar #3 skrivet: 12 jul-12 kl 11:27 »
Låter hoppfullt!

Har nyligen tagit över en gammal viltvuxen gård, och hade jag fått en krona för varje balsamin jag kapat alt dragit upp hade jag varit miljardär nu. Pratar mer än 1000 kvm. Växer blandat med vildhallon (helt ok), brännässlor (mindra ok, men ändå bekant) och stora dungar av Kanadensiskt Gullris (betydligt svårare att bli av med...)

Jogar

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 12 jul-12 kl 13:45 »
Ja det där tycker jag oxå låter bra. Har 8000 vildvuxna kvm som jag lägger under mig bit för bit. Mitt mål denna sommar är att inte se en enda blommande jättebalsamin ;) Lien går varm kan jag säga...

Dela detta:

* Inloggade just nu

579 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser