Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Aracuana fjädrar på ben  (läst 1228 gånger)

linda_777

• Småland
Aracuana fjädrar på ben
« skrivet: 09 jun-12 kl 21:27 »
Hej!
Jag har köpt några aracuanakycklingar som nu är ca 2 månader. Den förmodade tuppen har fått ett par fjädrar på benen. Min fråga till alla er hönserfarna människor är om aracuanor kan ha detta eller om jag kan anta att tuppen är lite uppblandad. Annars är han stjärtlös som sig bör. Undrar i samma veva om någon vet mer om aracuanors ansiktsbefjädring. Läst någonstans att om både tupp och höna har örontofsar så får de ingen levande avkomma, stämmer detta? Örontofsar, är det fjädrar mellan näbb och öra?
Tacksam för svar!

David97

• Gäst
SV: Aracuana fjädrar på ben
« Svar #1 skrivet: 09 jun-12 kl 21:39 »
Hej!
Araucana får inte ha fjädrar på benen. Men har för mej att det kan uppkomma i endel stammar, men så länga du inte tänkt ställa ut dem m.m så ät det lugnt..
Örontofsar (kvastar) sitter vid öronskivan, nästan mellan örat o näbben som du skrev.Om man korsar kvst med kvast = 25% död avkomma.

Här kan du läsa lite om Araucanans avel: http://honsitrunsby.webs.com/minaraser.htm#659702753
« Senast ändrad: 09 jun-12 kl 21:43 av David97 »

Dela detta:

* Inloggade just nu

386 gäster, 2 användare
bondmorawannabe, Bender

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser