Tack för alla svaren.

Varför jag inte vill använda mig av kompostgallerburar är för att jag tycker att det blir lite väl rangligt och ostabilt för natten. Inte för att jag har några större rovdjur smygande på tomten men man vet ju aldrig...
Just nu sitter de två stycken små bedårande söta åttaveckorsgottisar ute i min nybyggda betesbur på 2 kvm. (Nästan, 2,0 x 0,95 måste väl vara okej.)
Har inte byggt något hus än så just nu står det bara en sån där transportbur för katt med massa halm i som tillfälligt hus.
Förra året byggde jag en bur på 6 kvm, den var otroligt uppskattad av kaninerna men inte helt förvånande så var det ett monster att flytta på.

Huset som stod i då var även det lite väl tilltaget och hade antagligen stått emot ett mindre kärnvapenkrig - och vägde ett halvt ton...
Så nu tänkte jag försöka göra det aaaningens smidigare då.

Det är alltså burar som bara kommer användas under sommarhalvåret, de kommer flyttas runt på gräsmattan och i dem kommer det bo små kaniner på tillväxt för att på hösten hamna i frysen.
Ni som föder upp till slakt på liknande sätt, har ni alltså hus som ni byter ut varefter kaninerna växer? Eller kör ni många mindre burar med max två - tre stycken i varje? Eller hur gör ni?