Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var kan man hyra kardmaskin??  (läst 2943 gånger)

Plingsan

• Skåne
Var kan man hyra kardmaskin??
« skrivet: 22 maj-12 kl 21:45 »
Eftersom jag inte tycker det är motiverat att idag köpa en kardmaskin men tycker att jag har för
mycket ull för att handkarda undrar jag om det är någon som vet om man kan hyra en kardmaskin
i närheten av Lund/Malmö??
Jag kan tänka mig att både hyra o ta hem eller ta med ullen och karda på plats..
Tacksam för svar!

sommarin

• ull är härligt
    • Skåne
    • Den Gamla Skolan
SV: Var kan man hyra kardmaskin??
« Svar #1 skrivet: 23 maj-12 kl 08:01 »
Hej
Jag hyr inte ut mina kardmaskiner men kan tänka mig att du "bokar kardtid" dvs kardar här på plats. MEN då skall ullen du vill karda vara tvättad. Pris får vi komma överens om.
Hör av dig  om du är intresserad.
Inger Sommarin www.dengamlaskolan.se
IS

Ramaria

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 23 maj-12 kl 13:40 »
Hej!

Ett företag  i Värmland har hyrt ut maskiner http://www.slegh.se/  de skickar med bussgods. Även en del hemslöjdsföreningar hyr ut kardmaskiner goggla så får du ser om du får någon träff!  Lycka till!

Plingsan

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 29 maj-12 kl 22:39 »
Hej Inger!
Jag hör av mig till dig så kan vi säkert komma överrens!

Mvh Ulrika med Fantasian

Dela detta:

* Inloggade just nu

515 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser