Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips på bra märktång hos JBV  (läst 2641 gånger)

Hejja

• -
Tips på bra märktång hos JBV
« skrivet: 09 maj-12 kl 13:53 »
Står inför att köpa in Märktång från JBV. Men det var ju lättare sagt än gjort... Fanns en hel uppsjö att välja av...
Har några får som ren hobby och vill därför ha en enkel o billig tång. Tänkte att jag skulle använda mig av öronbrickor i Flaggtyp då mina inköpta tackor har det sedan tidigare.
Sen undrar jag också. Var står de olika priserna för märktängerna? Hittar ingen ting. ???
Bor på gård tillsammans med sambo och dotter. Har sedan barnsben alltid haft ett stort intresse för djur. På gården finns Hästar, Hundar, Får, Höns och en Katt.

Lillbonden

• Uppland
SV: Tips på bra märktång hos JBV
« Svar #1 skrivet: 09 maj-12 kl 14:34 »
Den röda allflex tången har jag hemma och den har fungerat utan nå problem kommer inte ihåg vad den kostar över 350 skulle jag tro.

Hejja

• -
« Svar #2 skrivet: 10 maj-12 kl 12:31 »
Tack för svar!
Men det måste va fler här inne på Alternativ som öronmärker sina får!?
Så vilka Märktänger rekommenderar ni? :D
Bor på gård tillsammans med sambo och dotter. Har sedan barnsben alltid haft ett stort intresse för djur. På gården finns Hästar, Hundar, Får, Höns och en Katt.

Lorita

• Bohuslän
    • Stall Gullöhagen
« Svar #3 skrivet: 10 maj-12 kl 14:58 »
Jag använder den som hör till micromärkena jag tycker den är jättebra passar mig perfekt
fyra hästar, fem Klövsjöfår i genbank nr 1458 och tre mysiga katter
Länk till mina lamm 2012
http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=album;in=389

Monica H

• Halland
« Svar #4 skrivet: 10 maj-12 kl 15:46 »
Om du väljer metallmärken har jag en tång du kan få billigt.
Halland è bäst

vallhunden

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 10 maj-12 kl 20:53 »
Min tystnad beror på att jag har svårt att rekommendera någon tång... :o

Jag använder Combi mini - märken och den tången kräver handkraft för att få ihop!!

Och så använder jag de små plastmärkena som finns i olika färger som ser ut som metallmärkena. Den tången var bra förra året, men i år har den börjat med att den inte går ihop, utan man måste släppa efter och sedan trycka igen :o :o :o
Vilket kräver en hel del nerver, eftersom risken finns att man tappar märket ur tången...

Jag har en kompis som har köpt en ny tång som har bättre utväxling på Combi mini-märkena, men jag har inte hört utvärderingen av den än. Dessutom säger erfarenheten att man behöver se hur den uppför sig efter några års användande! Man ska ju inte behöva köpa ny tång vartannat år!!!
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

roma.bos

• -
    • Stuga Nossan
« Svar #6 skrivet: 10 maj-12 kl 22:43 »
Jag köpte Combi 2000 senior i år och är jättenöjd med den!

mwson

• Dalsland
    • Storuddens Gård
« Svar #7 skrivet: 10 maj-12 kl 23:34 »
Nöjd med min Allflex :)
Fru, Barn, Hereford, Nordiska bin och Katt

Dela detta:

* Inloggade just nu

480 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser