Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Om hela hönsgården är täckt med finmaskigt nät...  (läst 1228 gånger)

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
Om hela hönsgården är täckt med finmaskigt nät...
« skrivet: 03 maj-12 kl 12:44 »
... Så att inte småfåglar kan flyga in... Går det i så fall bra att utfodra hönsen i hönsgården, istället för i hönshuset?

Man "ska" utfodra i hönshuset har jag förstått... Men jag har även uppfattat det som att skälet till det är att inte småfåglar ska smitta hönsen med sjukdomar. Men om man gör hönsgården småfågelfri (och ser till att det inte kan komma bajs i hönsmaten, meddelst ett litet tak eller dylikt) så borde det väl gå bra att utfodra ute i hönsgården (vilket är smidigare, hos oss)?
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Lina79

• Västergötland
SV: Om hela hönsgården är täckt med finmaskigt nät...
« Svar #1 skrivet: 03 maj-12 kl 15:51 »
Jag har "fågelsäkrat" hönsgården, kommer inte in några småfåglar där.. mina får mat ute ibland, har inte varit några problem
Grand Danois, Bondkatt, Dvärgkochin, Mille fleur

Dela detta:

* Inloggade just nu

490 gäster, 2 användare
riktig, Ljunghonung

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser