Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kopparmarankycklingar, hur ser dom ut??  (läst 1206 gånger)

Flying Goose

• Västmanland
Kopparmarankycklingar, hur ser dom ut??
« skrivet: 29 apr-12 kl 09:15 »
Behöver en beskrivning eller bilder på hur dom ser ut, då dom efter kläckning har blandat sig med ett gäng blandiskycklingar:) Så nu skulle jag behöva skilja ut dom två maranerna från dom andra som ska säljas.. Missade kläckningen helt + att jag inte har en aning om hur marankycklingar ser ut..:/ Klurigt detta!:)

Har kopparmaraner alltid dun på fötterna?

/Jessica

Flying Goose

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Kopparmarankycklingar, hur ser dom ut??
« Svar #1 skrivet: 29 apr-12 kl 09:42 »
Kolsvarta med ljusa bröst,kraftiga. Du borde ha 2st likadana..
Fjäderfän och kaniner

Flying Goose

• Västmanland
« Svar #2 skrivet: 29 apr-12 kl 09:53 »
Har tre stycken som är mörka med ljusa bröst. Två av dom har MYCKET grått dun på benen. Den tredje har en antydan till benbefjädring. Blir inte klok på detta:) Men det är väl dom två som är mest lika varandra då kanske..
Flying Goose

Flying Goose

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 29 apr-12 kl 09:56 »
Och om det är möjligt att kopparmaraner saknar benbefjädring så finns det tyvärr ytterligare nån misstänkt kyckling..:)
Flying Goose

Dela detta:

* Inloggade just nu

502 gäster, 1 användare
Märtha

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser