Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En familjemedlem mindre :(  (läst 3612 gånger)

Tösen

• Småland
En familjemedlem mindre :(
« skrivet: 26 apr-12 kl 15:23 »
I måndags eftermiddag försvann vår fina Sesse, något som aldrig hänt förrut. Han är som sin bror från början en stadskatt, som fångade sin första mus vid 13 års ålder.. Nu har vi bott på landet i 1 ½ år och de har aldrig gått längre än 50 meter från huset. Jag fattar inte vad som kan har lockat iväg honom.. Tanken av att han sitter fast i sitt halsband någonstans är skitjobbig.. Jag är rädd att ovissheten kommer följa mig länge länge.. Jag har väl inte gett upp hoppet än men jag har en dålig magkänsla helt enkelt.
Det här låter väl ganska löjligt för endel antar jag, men det var så länge sen döden gjorde sig påmind i mitt liv.. har inte förlorat nåt på minst 10 år och jag känner mig ovan med känslorna.
Vill bara han ska komma hem igen.. myskisse nummer ett!
Det blir vad du gör det till!

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
SV: En familjemedlem mindre :(
« Svar #1 skrivet: 26 apr-12 kl 15:34 »
Håll hoppet uppe!Våran ena katt försvann under sommaren, han hade knallat flera mil och hamnat på katthem i närmaste stad.
Men tillslut kom han hem nöjd och belåten. :)
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
« Svar #2 skrivet: 26 apr-12 kl 15:41 »
Känner djupt med dig, ovisheten är värst. Även om jag är lindrigt drabbad med situationer som löst sig possetivt och även negativt är det jobbigt att vara mitt i ovissheten
Håll hoppet uppe...
 Varma tankar till er från Cokett
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

Vägs ände

• Tomtar finns
    • Uppland
« Svar #3 skrivet: 26 apr-12 kl 15:49 »
Kan verkligen förstå hur du känner.. har en herre här hemma som var förfärligt hammakär, gick inte från tomten och jagade bort alla fyrbenta inkräktare. Men så bestämde han sig plötsligt för att börja ge sig iväg, nu försvinner han iväg och kan vara borta ett par veckor i sträck. Så det behöver inte betyda att eran Sesse är borta för gott. Han kanske bara ser sig omkring.

Håller alla tummar att han kommer hem snart. Kram
Anatidaephobia-the fictional fear that somewhere, somehow, a duck is watching you

ojoj

« Svar #4 skrivet: 26 apr-12 kl 15:50 »
Kolla så han inte blivit inlåst någonstans , det är inte alla katter som låter ifall de blivit inlåsta.
Hoppas du hittar honom

Zickan

• Jämtland
    • Djuren på Höjda
« Svar #5 skrivet: 26 apr-12 kl 15:52 »
Förstår dig :(
Min ena honkatt brukar alltid dra en lov på våren, och inte komma tillbaka förrän till hösten.. första gången blev jag rädd, och trodde nästan hon blivit rävmat :/
Sen dök hon upp framåt höstkanten och ville komma in och få värme och kärlek.
Min blogg - http://zickan.se
Min o min grannes hemsida: http://djurenpahojda.wordpress.com

Tösen

• Småland
« Svar #6 skrivet: 26 apr-12 kl 16:04 »
Härligt att höra att det löst sig för flera! Vi har letat i alla uthus men tror bestämt jag ska ta en extra runda igen

SoloQwist

• -
« Svar #7 skrivet: 26 apr-12 kl 20:28 »
Även kastrerade katter kan få vårkänslor och ge sej iväg på äventyr.  o:) Titta bara ute på åkrarna så många katter som finns där vid den här årstiden på sorkjakt.
har hellre en minigris i sängen än en mansgris i soffan!

Broberg

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 26 apr-12 kl 20:34 »
Även kastrerade katter kan få vårkänslor och ge sej iväg på äventyr.  o:) Titta bara ute på åkrarna så många katter som finns där vid den här årstiden på sorkjakt.

En numera död granne som hade koll på byns katter sa att de kastrerade satt och glodde noga på de icke kastrerades aktiviteter.

Tösen

• Småland
« Svar #9 skrivet: 26 apr-12 kl 20:37 »
Vi har ju massa sorkhål i trädgårn så för den sakens skull behövde han inte ge sig iväg ::)

Nina W

• Värmland
« Svar #10 skrivet: 27 apr-12 kl 23:31 »
Jag hoppas verkligen han kommer till rætta. Eftersom han var innekatt från børjan så kanske han inte var lika vaksam som en vanlig utekatt.

Pippilutt

• Södermanland
« Svar #11 skrivet: 28 apr-12 kl 04:20 »
I måndags eftermiddag försvann vår fina Sesse, något som aldrig hänt förrut. Han är som sin bror från början en stadskatt, som fångade sin första mus vid 13 års ålder.. Nu har vi bott på landet i 1 ½ år och de har aldrig gått längre än 50 meter från huset. Jag fattar inte vad som kan har lockat iväg honom.. Tanken av att han sitter fast i sitt halsband någonstans är skitjobbig.. Jag är rädd att ovissheten kommer följa mig länge länge.. Jag har väl inte gett upp hoppet än men jag har en dålig magkänsla helt enkelt.
Det här låter väl ganska löjligt för endel antar jag, men det var så länge sen döden gjorde sig påmind i mitt liv.. har inte förlorat nåt på minst 10 år och jag känner mig ovan med känslorna.
Vill bara han ska komma hem igen.. myskisse nummer ett!

Man vänjer sig aldrig.................
Att arbeta är kul - det har jag sett själv

vårlängtan

• Småland
« Svar #12 skrivet: 28 apr-12 kl 07:15 »
Fortsätt leta! Sätt upp lappar med foto på affärer mm!
Vi håller tummarna för att han kommer hem igen!
Njuter av värme och allt det gröna!

Tösen

• Småland
« Svar #13 skrivet: 30 apr-12 kl 16:00 »
Idag stod han plötsligt utanför dörren och tokjamade! Något smalare och med sönderriven scarf.. MEN så mysig! Lyckan är total  ;D

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #14 skrivet: 30 apr-12 kl 16:04 »
Ah!  :D  VIlken lycka!  Och jag utgår ifrån att du gjorde allt du kunde för att han skulle förstå hur glad du var nu, efter att ha längtat och ängslats!  VAD var sönderrivet sa du?  Kan han ha fastnat nånstans ändå?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Tösen

• Småland
« Svar #15 skrivet: 30 apr-12 kl 16:11 »
Hehe.. Jo han har ett läderhalsband med en fastsydd liten scarf på, det var ett hål i den så troligtvis har han väl fastnat i taggtråd eller liknande... ska genast ta bort den och köpa ett säkerhetshalsband som släpper vid motstånd!

SoloQwist

• -
« Svar #16 skrivet: 30 apr-12 kl 17:11 »
Hehe.. Jo han har ett läderhalsband med en fastsydd liten scarf på, det var ett hål i den så troligtvis har han väl fastnat i taggtråd eller liknande... ska genast ta bort den och köpa ett säkerhetshalsband som släpper vid motstånd!

Men vad var det jag sa längre upp i tråden? Vårkänslor och promenadlusta, helt enkelt! Å när du ändå är i farten och ska köpa nytt halsband så köp ett färgrannt reflexhalsband med resår så både han syns och finns, juh!  :)
har hellre en minigris i sängen än en mansgris i soffan!

Tösen

• Småland
« Svar #17 skrivet: 30 apr-12 kl 22:22 »
DET ska jag absolut göra! Hihi han bara ligger och sover och sover och sover den gamla gubben  o:)

Andromedae

• Dalarna
« Svar #18 skrivet: 02 maj-12 kl 22:10 »
Åh vad härligt att läsa lyckliga slut!!

Vår katt var borta häromnatten, hade blivit instängd i grannens garage. Bara den natten var superjobbig tycker jag, så jag kan tänka mig hur ni våndats.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: En familjemedlem tillbaka :)
« Svar #19 skrivet: 03 maj-12 kl 07:58 »
Dags att justera rubriken på tråden, och lägga ut en bild av den soooovande katten?  Eller har han vaknat nu?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

422 gäster, 2 användare
gorlan, Mårten Falk

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser