Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  För fet Jäääsper???  (läst 1548 gånger)

Vonne

• -
För fet Jäääsper???
« skrivet: 24 apr-12 kl 01:00 »
Undrar om mitt flasklamm Jäääsper kan bli för fet? Tycker han är lite rund om magen. Han är ca 10 dagar och mår bra utom det att han har lite lös avföring just nu.
Han får mat 4-5 ggr om dagen och då blir det ca 2 dl var gång. Förstår att det är olika på olika raser. Tyvärr vet jag inte vilken ras Jäääsper är.
Han får tillgång till hö som han pillar med, tror inte han äter någonting än. När bör jag börja kraftfoder?

Toppenglad för alla svar!
Vad vore livet utan våra djur???

Torptomten

• Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
SV: För fet Jäääsper???
« Svar #1 skrivet: 24 apr-12 kl 07:14 »
Ett lam eller killing blir inte för fett av mjölk!  Vilken mjölkesättning ger Du?  En del killingar och lamm jag haft har fått svulna magar av Hampus  (Granngården) medan jag inte haft det problemet med vare sig Teknosan och LG Produkters mjölkersättning.
Sedan är ju naturligtvis vatten kvalliten och hygienen oerhört viktig för en bra mage, som hos alla spädbarn! :-*
Lycka till! /Tt
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

vallhunden

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 24 apr-12 kl 08:20 »
Stor mage betyder inte fet - stor mage betyder undernäring... :o
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Vonne

• -
« Svar #3 skrivet: 24 apr-12 kl 10:13 »
 :o Nää, jag tror inte att han är undernärd. Är lite lagom go men absolut inte uppblåst på nåt vis. Han får Pontus och äter bra.
Vad vore livet utan våra djur???

åsaA

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 24 apr-12 kl 20:13 »
Jag har ett lamm som inte får dia tackan om jag inte håller i henne, han är 9 dagar, äter av henne 2-3 gånger per dag, dricker bra i lammbaren, fri tillgång till lammpellets, han är också rund om magen, inte benig på något vis, tyst och pigg, jag uppfattar honom som lite välmatad bara, hoppas det är rätt ???

Dela detta:

* Inloggade just nu

489 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser