Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Redskapsbälte  (läst 1430 gånger)

Åkerfräken

• Utbildad djurskötare och konstnär
    • Finland
Redskapsbälte
« skrivet: 20 mar-12 kl 15:57 »
Jag har funderat på att göra ett eget redskapsbälte, för trädgårdsredskap. Jag vet inte riktigt hur jag ska utforma det. Någon som gjort detta förut? Funderar på att använda ett par gamla jeans till detta  ;D Kom gärna med tips och ideér! Jag är nybörjare på sänt här...
Bor på landet och odlar kryddväxter. Jag har höns och skrattduvor.

växtnörden

• Småland
    • http://www.flickr.com/photos/cicci_thorin/
SV: Redskapsbälte
« Svar #1 skrivet: 20 mar-12 kl 19:20 »
Hmm jag tänker att arbetsbyxor typ fristads eller blåkläder brukar ha bra förutsättningar för trädgårdredskap. Sådana byxor skulle kunna tjäna som inspiration i alla fall  ???  Beror ju lite på vad du vill ha i bältet iofs...  annars tycker jag, att har man bara handplanteringsspaden i bakfickan å sekatören fäst i bältet så är man alltid redo   ;)
Utbildad trädgårdsmästare med motorsågskörkort. Har studerat traditionellt textilhantverk på Bäckedal. Ska nu odla grönsaker på heltid i Småland :) Vill driva en liten gård med djur, odling, hantverk, och förädling av diverse produkter. Vill lämna ett så litet ekologiskt fotavtryck som möjligt.

Visigot

• Västergötland
SV: Redskapsbälte
« Svar #2 skrivet: 09 apr-12 kl 16:59 »
Vore kul att se en bild på resultatet (om det blivit något) eftersom jag funderat på att göra nåt liknande själv.
Skulle behöva en kombination av förkläde och redskapsbält eftersom jag ofta har kjol (utan fickor) på mig i trädgården.

Tar också tacksamt emot tips på hur jag ska göra!!!
"Fantasi är viktigare än kunskap" Albert Einstein

kurt

Dela detta:

* Inloggade just nu

478 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser