Smultronspenat försådde jag på våren och planterade ut när det blev lite varmare. Den växte snabbt och tog över en bit av landet. Bladen ska ju kunna användas som spenat, men det provade jag inte. Däremot åt jag mängder med bär. De smakade mer grönt än bär, men jag gillade det. Plockade en näve eller 2 när jag var och rensade ogräs och kunde ha plockat mycket mer. De övervintrade inte, men de är möjligt att de skulle ha frösått sig om jag inte hade låtit den delen av landet bli invaderat av ogräs året efter.
Sådde även smultronspenat för evigheter sedan då på friland och de tog sig inte alls bra. Inga bär och så lite blad att det inte blev något av det. Så de verkade må bra av att få komma igång inne.
Goji vet jag inte mycket om mer än att de gror om man sår dem i jord och vattnar.

Mina har kommit så långt att de har 2 blad.
Har fått en stickling av goji och trots att den har stått i minimal kruka sen förra våren, fått ojämt med vatten och stått på balkongen hela vinter så har den glatt börjat få blad nu. Så jag antar att den är ganska tålig.