Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Beredning av skinn  (läst 1887 gånger)

Triana

Beredning av skinn
« skrivet: 25 feb-12 kl 23:18 »
Ja, jag vet inte riktigt om jag hamnat rätt nu men jag tänkte höra mig för i alla fall.

Jag har gått garvning tidigare men finner mig utan arbete för händer nu när våren börjar komma smygande och tänkte höra mig för om det fanns någon möjlighet att köpa enstaka skinn. Av vad spelar inte enormt stor roll eftersom jag främst vill få öva mitt handlag för min egen sinnesros skull.
Om skinnet är fint blir jag förstås glad om det är udda blir jag än lyckligare men främst vill jag bara få öva igen.
En dag kommer jag antagligen kunna byta garvartjänsten mot råa skinn men det vill jag inte göra idag då jag är otränad.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Beredning av skinn
« Svar #1 skrivet: 26 feb-12 kl 07:29 »
Kaninskinn? Jag har några i frysen..
Fjäderfän och kaniner

Magnus73

• Västerbotten
« Svar #2 skrivet: 26 feb-12 kl 07:36 »
Bäverskinn finns här.

MickeMård

• Allt åt alla.
    • Östergötland
« Svar #3 skrivet: 29 feb-12 kl 20:00 »
Köp inte skinn, få dem gratis. Sätt ut en annons att du vill ha skinn och du kan få massa gratis eller emot porto. Jag fick så mycket att jag fick börja tacka nej.
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

Markus_Almroth

• Medelpad
« Svar #4 skrivet: 04 mar-12 kl 21:19 »
Sälskinn...
Vars håller du till?

/M
Ät kött - må bra - lev länge.

Dela detta:

* Inloggade just nu

533 gäster, 2 användare
Be, gorlan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser