Hästbuss med D-kort ??

Startat av SecretQ, 16 Feb-12 kl 22:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

SecretQ

Hej undrar om det finns någon häst lastbil - hästbuss för D-kort alla över 3.5 ton verkar vara C-kort  eller?

tinna.m

Öhh... E-kort är släp. Ska du ha "hästbuss" utan C-kort är det B-kort som gäller. E har inte med saken att göra.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

SecretQ

Sorry jag menar  D  jag ändrar   tack !

Xoot

Låter som att du ska införskaffa ett hederligt hästsläp av tyngre modell som passar ditt E-kort. ::)

SecretQ

Citat från: Xoot skrivet 16 Feb-12 kl 22:12
Låter som att du ska införskaffa ett hederligt hästsläp av tyngre modell som passar ditt E-kort. ::)

Bara jag som e lite trött i mössan !   Jag menade ju D kort  alltså busskort

tinna.m

Bokbussen är konverterade från D till C. Att hitta hästbuss blir nog svårt.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Kastanj

Men, om du har D-kort så torde du ju därmed ha C-kort!? Det är ju "samma sak", grunderna i körningen alltså och åtminstone förr fick man automatiskt C-kort om du körde upp för D-kort. Om du ska hitta en hästbuss för D-kort så måste det ju vara just en buss, dvs ett fordon med 9 sittplatser och däröver...
Schysst kille i Skåne. På mitt ställe finns än så länge mina hundar (ridgeback) och dvärgkochin (ett helt gäng), gotlandskaniner, katter och värmlandsfår och sen får vi se vad nästa blir..:)
Finns någon kille som vill göra mig sällskap så hör av dig...;)

Xoot

En veteranbuss kanske. Finns kanske någon enstaka men många är omreggade.
Majoriteten bygger sina egna. Nej jag tror fortfarande ett ett tyngre släp är din grej.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

321 Gäster, 1 användare
Be