Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Guldfasan ensam  (läst 2255 gånger)

Nenneh

• Småland
Guldfasan ensam
« skrivet: 12 feb-12 kl 17:24 »
Ja vår guldfasantupp e nu ensam sen hönan blivit skrämd av nåt å flygit upp i taket å klarade inte sig  :'(
Nu har man suttit i flera timmar å letet efter ny höna/hönor till han men ingen som har el vill sälja ensam utan tupp  :(
Tycker så synd om han att gå ensam å e rädd att han ska sörja ihjäl sig.
Ingen som vet någon som har en höna som dom kan sälja snabbt inom skåne/blekinge/södra smålandstrakten???
skicka gärna mail.
Kan man ha en vanlig höns höna som sällskap till han så länge ???

Tack på förhand

Nenneh

• Småland
SV: Guldfasan ensam
« Svar #1 skrivet: 12 feb-12 kl 19:41 »
Ser d e några som kollat tråden. Finns d ingen som vill säga nåt ang denna frågan????

4-ever

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 12 feb-12 kl 23:07 »
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

RasmusEkelund

• Småland
« Svar #3 skrivet: 23 mar-12 kl 16:36 »
Hejsan jag har guldfasan höna till salu och jag bor i Nybro.

Alex s

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 13 apr-12 kl 09:54 »
Jag har en ensam guldfasanhöna jag skulle behöva låna bort på obestämd tid!
Det enda bekymret är att jag bor i sthlmsområdet... Någon som har en lösning på problemet?
Min hembyggda äggkläckare/ruvare: http://www.alternativ.nu/index.php?topic=89830.0
Mitt automatiska vattensystem: http://www.alternativ.nu/index.php?topic=147297.0

Dela detta:

* Inloggade just nu

590 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser