Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Finns det något intresse för en Hönsbytardag i Västmanland?  (läst 4896 gånger)

Flying Goose

• Västmanland
Dom flesta Hönsbytardagarna/smådjur verkar ju ligga neråt i landet, så nu har vi funderat på om vi inte skulle ta och fixa en egen Hönsbytardag!:) (april-maj nångång) Vi bor i norra Västmanland, ca 3 mil från Sala. Finns det nåt intresse för en sådan dag här i krokarna? skriv gärna om ni tycker det är en bra idé, eller om vi ska lägga ner planerna:)

/Jessica
Flying Goose

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
Brukar vara en på våren och en på hösten i Örsundsbro, jag vet inte om det räknas som långt söderut eller inte.
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Flying Goose

• Västmanland
Japp, den i Ramstalund ja. Det är väl den som är närmast. Annars är det väl en i Falun/Borlänge nånstans oxå om jag inte minns fel. Skulle ju vara trevligt med en mittemellan kanske:)
Flying Goose

Mimmla

• Västmanland
Jag skulle vara intresserad! Har inga höns att byta med, men köper gärna nya ^^
Vi flyttar till hus nu i maj och ska köpa höns då :)
Och vi bor i Sala så :)
Att tänka är hårt arbete, det är därför så få människor ägnar sig åt det.

Jennim

• Västmanland
Bor i västerås so skulle absolut komma  :)
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
¨Jag kommer definitivt o har alltid djur att sälja.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Flying Goose

• Västmanland
kul att några skulle komma iaf!:) lutar åt att vi faktiskt tar tag i detta på allvar och fixar nånting.
Flying Goose

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
ja o ta nåt i april typ då dom andra tar senare .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

mysk-åsbomamma

• Uppland
Hej! Låter bra med en i sala. Bor utanför Uppsala men den som ska vara i ramsta är naturligtvis när jag jobbar :(
Så hoppas på bätre datum i sala :)

Flying Goose

• Västmanland
Just nu håller vi på å försöker få fram ett passande datum!:) Vill ju inte att det krockar med nån annan Hönsbytardag.
Flying Goose

näshulta

• Uppland
SV: Finns det något intresse för en Hönsbytardag i Västmanland?
« Svar #10 skrivet: 13 feb-12 kl 09:31 »
Hej!
Tycker det låter intressant.
Jag bor i Vallentuna, sthlm.
Tycker även att det är väldigt lite hönsverksamhet här i området.
Är intresserad av nya höns, ägg osv.
Med lite tur kan jag även ha med mig lite avelsägg från blandad grupp.

Tuvesson

• Västmanland
« Svar #11 skrivet: 13 feb-12 kl 14:48 »
Jag bor i Västerås och skulle absolut komma. Har inga att sälja men vill gärna köpa.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #12 skrivet: 13 feb-12 kl 15:43 »
Det vore kul .
har sålt mycket djur nere i V-ås.
Både från mig och kompisars räkning.
Besöker V-ås ganska ofta.
Hedemorahöns

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #13 skrivet: 13 feb-12 kl 16:04 »
Flera bytardagar borde finnas på alla håll!
Finns dom som inte tycker det också  8)

Mycket risk med spridning av hönssjukdommar.
« Senast ändrad: 14 feb-12 kl 08:45 av Grimla »
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Flying Goose

• Västmanland
« Svar #14 skrivet: 13 feb-12 kl 16:38 »
kul å se vad ni tycker! själv tycker jag nog att det inte kan finnas FÖR många bytardagar, då alla ändå inte kan gå på alla.. vissa jobbar ju eller har andra förhinder, så lite valmöjligheter borde ju inte skada:)
Flying Goose

Majasmamma

• Gästrikland
« Svar #15 skrivet: 13 feb-12 kl 18:47 »
Jag skulle gärna komma om datumet passar förstås...
Tycker det vore toppen med tanke på avståndet. Har väl ungefär 5 mil till sala och det är ju inte långt.

Kanske kan sälja några kanske kan köpa några men vill defenitivt åka på min allra första höns-bytar-dag!!!!
Spännande för en nybörjare  ;D
Vill man så kan man ;P

Mimmla

• Västmanland
« Svar #16 skrivet: 13 feb-12 kl 19:03 »
Håller tummarna att ni tar den i maj så vi kan köpa våra första höns!
Ifall någon har hedemora så vore det underbart!
Att tänka är hårt arbete, det är därför så få människor ägnar sig åt det.

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #17 skrivet: 13 feb-12 kl 19:24 »
Svar:

JAAAAAAAAAA.

och gärna mellan Sala och Västerås ;)  enkelt att nå och snabbt för folk från annat håll.

Kommer gärna och bidrar med det ena och det andra.. t.ex. Hedemoratuppar som längtar efter egna fruar eller en ljus Hedemora/grönvärpartupp.

Ägg ska finnas av höns och myskankor och om någon vill ha kanin eller plantor eller honung är det bara att hojta! Kaninskinn någon?
« Senast ändrad: 14 feb-12 kl 11:37 av Januschka »
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Husfrun

• Uppland
« Svar #18 skrivet: 14 feb-12 kl 00:43 »
Absolut! :) vi har ju våran i Ramstalund i maj (jag jobbar de flesta andra helger...så det var den enda som passade) men jag åker mer än gärna på flera!! :)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #19 skrivet: 14 feb-12 kl 14:11 »
Det e ju det jag menar ,Ramstalund har i maj om då Vätsmanland kan ha i april såd et blir en månad emellan typ.
Jag tycker oxå mellan sala o västerås är en bra placering . Då kan ju folk ta sej dit från dalarna oxå .

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser