Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag i Öje  (läst 1168 gånger)

ciaston

• Dalarna
    • http://hem.passagen.se/mamovers/
Hönsbytardag i Öje
« skrivet: 09 feb-12 kl 13:27 »
Sveriges nationaldag 6/6 - 12,  så kör vi en: titta, köpa,visa, byta hönsdag i Öje, Västerdalarna.
17 km till Malung, 60 km till Mora, 150 km till Borlänge, 120 km till Torsby.

Denna dag är det även växtmarknad och loppis i byn så det är mycket folk i rörelse.
Jag tänkte om vi kör i gång vid 11.30 till 15.00.
Du får gärna tala om att du kommer och med vilken/ vilka raser du har, ska försöka sprida detta så vi blir ett stort gäng.

Servering med mat finns.

Monica 070 - 25 25 506
« Senast ändrad: 09 feb-12 kl 18:47 av ciaston »
5 barns mamma på landet, som föder upp mini shettis och har ett gäng dv. kochin i olika färger  + 3 hedemora .
Har en kinesiska nakenhund och en chihuahua.
Hamnar gärna i helvetet för där behöver man bara sitta eldvakt och i himmlen så vet jag att det bara blir en massa tjafs om övertid och dyligt..

ciaston

• Dalarna
    • http://hem.passagen.se/mamovers/
SV: Hönsbytardag i Öje
« Svar #1 skrivet: 13 feb-12 kl 19:28 »
Nu är vi minst 5 st som kommer, så jag hoppas på att det kommer höns - ank vänner från många håll, ni från värmland, dalarna, el. m ni vill åka längre så är ni varmt välkomna.
5 barns mamma på landet, som föder upp mini shettis och har ett gäng dv. kochin i olika färger  + 3 hedemora .
Har en kinesiska nakenhund och en chihuahua.
Hamnar gärna i helvetet för där behöver man bara sitta eldvakt och i himmlen så vet jag att det bara blir en massa tjafs om övertid och dyligt..

Dela detta:

* Inloggade just nu

587 gäster, 1 användare
matematiker

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser