Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rutland, är det något att ha?  (läst 1567 gånger)

Ulric Eriksson

• Gäst
Rutland, är det något att ha?
« skrivet: 05 feb-12 kl 14:14 »
Vårt stängselaggregat har lagt av. LG-produkter säljer bland annat märket Rutland. Är det något att satsa på?

JBF

• Småland
SV: Rutland, är det något att ha?
« Svar #1 skrivet: 05 feb-12 kl 17:37 »
Ja! Jag har ett Rutland (som köptes på Börjes Tingsryds webshop, kan vara värt att jämföra pris..) Det jag köpte är mycket starkt och klarar utan problem att hålla får, shetlandsponnier och Highlandstutar inne. Det jag köpte har laddenergi 16,9J, utenergi kan inte hittas dessvärre...

I alla fall, ett bra aggregat!
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #2 skrivet: 05 feb-12 kl 21:53 »
En gång för 10-15 år sedan var jag med och granskade några engelsktillverkade stängselapparater som jag tror hette Rutland (eller också såldes de alternativt även under det märket, kan kolla detaljerna på jobbet i morgon). Lite gammalmodiga konstruktioner, stabila och grovt tilltagna i grund och botten men inte alltför genomtänkta i detaljer. Det var si och så med montagekvaliteten - lösa skruvar, dåliga lödningar, glappande kabelskor och sånt fanns i båda exemplaren. De tålde åska relativt bra men den ena klarade inte kapacitiv last (motsvarande ett flera mil långt stängsel med perfekt isolation), då gick en diod sönder upprepade gånger.

Buster

• Södermanland
    • gäddvikens gård
« Svar #3 skrivet: 05 feb-12 kl 22:05 »
Vi har 2 och de har hängt med i några år nu. Har och fungerar fortfarande alldeles utmärkt.
Hos oss finns 5 st lappgetter, 8 st roslagsfår, 6 st svensk blå anka, 20 st gotlandskaniner, 1 fjording och 4 st råttfångare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

429 gäster, 3 användare
Tur-Johan, Själv är bäste dräng, beekeepern

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser