Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ett boktips "De ovanliga - Människor som går mot strömmen"!  (läst 2669 gånger)

Attis

  • Inlägg: 654
    • -
Jag har precis läst en bok som är otroligt bra. Den heter "De ovanliga - Människor som går mot strömmen" och borde kunna ge lite inspiration till människor som känner sig lite anorlunda och kanske inte alltid blir förstådd av sin omgivning. I boken får man läsa om livsöden från en rad "kufar" som oftast lever väldigt enkelt och på vad naturen har att ge. Dom har oftast fått kämpa mot både myndigheter, ortsbefolkning och grannar för att dom stått för sina "ovanliga åsikter och värderingar" men är sällan bittra och nedslagna, istället bjuder dom ofta på sig själva och sprider både glädje och humor omkring sig.
Så kila ner till biblioteket och låna (eller köp). Författaren heter Åke Mokvist.
« Senast ändrad: 10 apr-05 kl 10:09 av admin »
/Attis

lilleulv

  • Gäst
Re:Ett boktips!
« Svar #1 skrivet: 22 dec-04 kl 05:19 »
Hej Attis
Tack så mycket för tipset. En verkelig fin bok, som numera ingår i mit privata bibliotek.
hälsning Lilleulv


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

437 gäster, 2 användare
sayerbýr, Okulärbesiktning av Byrålåda

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser