Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Å nej!!! möss...  (läst 13073 gånger)

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Å nej!!! möss...
« Svar #20 skrivet: 15 jan-12 kl 18:47 »
ja, den där hinken hittade jag på nätet när jag frågade allvetande google  o:) de påstod att just den där choklad/nötkrämen är bästa betet, vad tror ni om det? vad är konsistensfett? jag hittade inte plattan på granngårdens hemsida heller, men jag ska ändå dit snart för att inhandla material till första hönsgården  ;D så då kan jag passa på att kika i själva affärn.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

kackelmann

• Skåne
« Svar #21 skrivet: 15 jan-12 kl 19:05 »
"Mina" möss var dödligt förtjusta i jordnötssmör. En burk kostar inte mycket och räcker tills tiderna tar slut.
Konsistensfett är fett med lite konsistens, inte rinnigt. Går bra smörja kanten med vad slags smörja som helst som förhindrar badgästerna att trippa på kanten.
Blommehöns, kaniner, häst, gårdskatt, hundar, lantrasbil

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #22 skrivet: 15 jan-12 kl 20:35 »
så du smetade bara lite jordnötssmör på andra sidan hinken?
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

kackelmann

• Skåne
« Svar #23 skrivet: 15 jan-12 kl 20:37 »
Smetade det på min egentillverkade platta, längst ut på kanten. Därför jag skrev att man bör dra dit nån skruv som man kletar maten runt så den inte hänger med ner. När de når ut dit för att nafsa är det för sent för återvända. Who-iii, plask! Alla sätt är bra..
Blommehöns, kaniner, häst, gårdskatt, hundar, lantrasbil

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #24 skrivet: 15 jan-12 kl 20:59 »
ser fram emot hinnken  >:D men inte tömningen  :-X

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #25 skrivet: 15 jan-12 kl 21:52 »
Lite jordgubbsglidmedel e susen för musen,smeta in dansbanan
Fjäderfän och kaniner

Stensjö

• Östergötland
« Svar #26 skrivet: 16 jan-12 kl 08:12 »
på den som jag har sett hos granngården så står det  "för att få användas måste fällan tömmas två gånger om dagen, morgon och kväll. Mössen ska då avlivas med ett hårt slag i nacken. Hinken får alltså inte fyllas med vatten eller annan vätska::)

Nej, jag har också hört det... Men den som skrivit det där måste ju vara mer än lovligt naiv - hur länge stannar en mus i en vanlig 10-liters hink? De kan ju hoppa hur högt som helst från stillastående. Det är ju inte för att de ska få ett eget litet Liseberg som man sätter in "åkattraktioner", man vill ju ha bort dem permanent.
Och som sagt - det går fortare att de drunknar än att de plågas ihjäl när de fastnat med en tass el.dyl i slagfälla.
Hade jag tålt katt hade jag skaffat det bums, men mindre plågsamt (för mössen) är kanske inte det heller?
Jag gillar inte Anticimex-giftet heller, men när inget annat hjälper så... Vi är bara lyckliga att slippa möss i hela huset...

Dela detta:

* Inloggade just nu

664 gäster, 2 användare (1 dolda)
Renevatio1

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser