Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En idé!  (läst 912 gånger)

RonjaRövardotter

  • Inlägg: 244
    • Jämtland
En idé!
« skrivet: 02 jan-12 kl 21:59 »
Sitter här och klurar på hur jag bäst ska lösa det för mina hönapönor.

Alt. 1 Har i dagsläget endast 2 reden till 10 hönor (är dock bara 7 som äggar än) och det är mao läge att skaffa fler reden. vad tror ni om att bygga två burar under gödselplattan så att själva gödselplattan är tak till burarna och sen delar man av ytan med nät så det blir två avdelningar och så nätar man framtill med varsinn dörr till de två avd. I dessa burar kan jag då sätta 2-3 reden på väggen. När man inte har ruvhönor så står dörrarna öppna så att alla har tillgång till ytan men när äggen kläcks så kan man stänga in hönan med telningar. Vad tror ni om det?

Alt. 2 Just nu sitter två reden i bredd ca 1 meter upp, ska jag hellre satsa på typ bokhylla från golvet och sedan ha 4-5 reden ovanpå varandra? Kan däremot inte ha fler reden i bredd där då det är för trångt men har en annan vägg som är ledig för detta. Om jag gör detta alternativ så kan jag ju kanske bygga kycklingburar/för sjuka djur och sätta upp på väggen utanför hönsavdelningen.

Vad verkar smartast?
*******************************************
Bor i paradiset med sambo, barn, katter, quarter, exmooreponny, shettis, gotlandskaniner, höns (hedemora, faverolle, dvkochins, appenzeller,  isbarkorsningar).
Planerar för inköp av en cane corso 2013!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

380 gäster, 1 användare
reimersro

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser