Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd kycklingar 2012  (läst 46587 gånger)

Vilderness

• Norrbotten
SV: Bildtråd kycklingar 2012
« Svar #120 skrivet: 20 maj-12 kl 07:46 »
Då har de sista fyra flyttat ut i hönshuset. Dock i egen bur under lampa eftersom den tilltänkta mamman inte alls ville ha några dunbollar utan tydligen hellre ligger och trycker i tomt rede...  ::)  ???

American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Eurydike

• Småland
« Svar #121 skrivet: 27 maj-12 kl 12:02 »
Bohusländalska svathönemorsan Beata visar sina 3 dagar gamla små hur man jordbadar.

Eurydike

• Småland
« Svar #122 skrivet: 27 maj-12 kl 12:20 »
-"Kommer jag bli lika stor som du, Pappa?"

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #123 skrivet: 27 maj-12 kl 20:39 »

haha  ;D
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #124 skrivet: 27 maj-12 kl 21:04 »

Wow vilken vacker tupp!! Vad är det för ras?
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #125 skrivet: 27 maj-12 kl 21:10 »

Det är en bohuslän-dals svarthöna tupp

Eurydike

• Småland
« Svar #126 skrivet: 28 maj-12 kl 06:41 »

Det är en bohuslän-dals svarthöna tupp
Just precis vad det är. Exakt 10 månader gammal på bilden.  :)
Han har magrat en del nu när han "sympati ruvat"... dvs bara suttit på sin pinne och väntat på sina ruvande hönor. Gissa om han var glad igår när den första kom ut med sina små.  :-*

Hanne Linea

• Värmland
« Svar #127 skrivet: 02 jun-12 kl 19:03 »

Hei, jeg heter Hanne Linea og har endelig oppfylt drömmen min med egne höns.  Beklager, men jeg postet först i 2011 tråden.  Onsdag denne uken hentet Martin og jeg hjem våre seks små fra Blomskog.  Disse er födt 19.mai og er 2 uker gamle idag.  Födt samme dag som Martin som fylte 11 år dagen disse ble födt.  Jeg gleder meg til å bli kjent med dere her på forumet og håper å läre masse av dere her inne.  Jeg har bodd i Sverige siden 2004 med min yngste sönn Martin.
Våre nye familiemedlemmer er av rasen silkis og torsdag ble de veiet og navngitt. 

Jogar

• Gäst
« Svar #128 skrivet: 02 jun-12 kl 21:08 »
Fina kycklingar i vågskålen!  Här på forumet har jag lärt mig massor, och det kommer du/ni också att göra. Lycka till med de små!

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #129 skrivet: 02 jun-12 kl 21:14 »
söta  ;D

Cathrin73

• Södermanland
« Svar #130 skrivet: 03 jun-12 kl 12:45 »
Några av mina 7 nykläckta hedemorakycklingar. 1 dag gamla. Det blev fyra gula och tre svart/bruna. De har två mammor som ruvat fram dem tillsammans.
Bor på landet och har hedemorahöns och några blandisar, två katter, en kanin, en Fransk Bulldog, två barn och en man.

söräng

• Södermanland
« Svar #131 skrivet: 11 jun-12 kl 01:47 »
Ingen bild men en härlig kycklinghistoria! Ikväll hittade jag en liten kyckling, ett par dagar gammal, i "kycklingstugan" nu ikväll som jag trodde var död. Den låg kall och livlös på sidan på golvet  :'( Men när jag skulle bära ut den märkte jag att det ryckte till i den lilla kroppen! Den var iskall så jag for in med den i huset där den fick ligga i den varma gosiga ljumsken på min vita herdehund. Hon låg snällt och stilla i flera timmar och värmde och vaktade den lilla som tro det eller ej - piggnade till och blev alldeles som ny  :D Nu har den fått lite vatten och krupit in under mammahönan igen. Hoppas det går bra nu...  :)
Bor i torp på Mörkö med man, en Vit Herdehund och 14 Åsbohöns :-)

söräng

• Södermanland
« Svar #132 skrivet: 11 jun-12 kl 02:04 »
Här kommer en bild iallafall :) En kyckling med sina fyra (!) mammor  ;D Jag har nu 12 kycklingar och tre hönor har samsats om att ruva de tolv äggen och ta hand om de små som ju fötts fram under en dryg vecka (fredag 1/6 - idag). Rena dagiset här nu!  :)
Bor i torp på Mörkö med man, en Vit Herdehund och 14 Åsbohöns :-)

Meija

• Alf
    • Småland
« Svar #133 skrivet: 16 jun-12 kl 09:57 »
Här kommer en bild på Tilda och kycklingarna hon ruvat fram som är Brahma och Stridshöna.Vad Tilda är för ras vet jag inte Men Stridshönan ruvar iaf inte alls bra!!Vilket Tilda gör./Merja
Man,tonårs dotter hund två katter.Tuppen Lukas Brahma och han har en älsklingshöna Fjortiz blandis svart liten ettrig sak.Tuppen Alf troligen Brahmavit och grå och Ivar Brahma.Plus nu även tre blandis hönor till.Sju kycklingar.Sju ägg på gång.Ett litet gult hus med vita knutar i skogen.Med stor tomt

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #134 skrivet: 18 jun-12 kl 14:16 »
Här är mina små underbara bebisar :D. Mamma Ester (svarthöna) med ungarna under sig först, och sedan med några synliga. De är 6 st. Pappa är hedemora :). De är en dag gamla på bilden.
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #135 skrivet: 18 jun-12 kl 14:24 »
Och här är bilder från första kläcket i hembyggda kläckaren MicroChic Oven 2000 :D.

De tre gula är araucanor, resten av dem till vänster i kläckaren är hälften hedemora, hälften blomme. De till höger är hälften hedemora (annan hedemoratupp), hälften sussex. På andra bilden har de till höget blivit märkta och alla har fått flytta ut i boxen. Det blev 17 st av 25 befruktade ägg.
« Senast ändrad: 18 jun-12 kl 19:33 av Paradisgården »
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #136 skrivet: 18 jun-12 kl 18:38 »
Och här är bilder från första kläcket i hembyggda kläckaren MicroChic Oven 2000 :D.

De tre gula är araucanor, resten av dem till vänster i kläckaren är hälften hedemora, hälften blomme. De till vänster är hälften hedemora, hälften sussex. På andra bilden har de till höget blivit märkta och alla har fått flytta ut i boxen. Det blev 17 st av 25 befruktade ägg.

Australorp kycklingar  ;D söta

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #137 skrivet: 18 jun-12 kl 19:34 »
Ööö, nä sånna har jag inte.. - men söta, ja ;)

tillyvonn

• lantbo med grön livsstil
    • Hälsingland
« Svar #138 skrivet: 19 jun-12 kl 12:13 »
Här är en del av Agnes kull, hedemorahöna ( syster till Aron)
Kläckta igår. Och alldeles underbara  :-*
Lita på det oväntade!
Jag håller Hedemorahöns och Helsingefår med genbank

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #139 skrivet: 19 jun-12 kl 12:28 »
Åh, så fina :). En liten lavendel också? :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

536 gäster, 1 användare
Proct

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser