Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hemlig ras  (läst 7681 gånger)

hönsmamma 11

• Södermanland
Hemlig ras
« skrivet: 21 dec-11 kl 11:39 »
Blir så trött ibland om man söker en speciell ras som är svår att få tag på varför kan man inte hjälpa varandra.  :-\ man kan ju meijla via pm om det är så hemligt

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Hemlig ras
« Svar #1 skrivet: 21 dec-11 kl 11:42 »
Hur menar du? Att någon fått tag på en ras, men inte vill berätta varifrån?
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 21 dec-11 kl 11:45 »
Ja den kan ju fråga personen först om de skulle gå bra och sen lämna nr eller meijl

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 21 dec-11 kl 11:47 »
Jo jag vet precis vad du menar  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #4 skrivet: 21 dec-11 kl 11:58 »
Detta handlar om rasen Serama. Användaren frågade mig efter Seramakontakter och jag sa att jag inte fick ge ut några. Jag håller det jag lovar =)
« Senast ändrad: 21 dec-11 kl 12:00 av Serama »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #5 skrivet: 21 dec-11 kl 11:59 »
Det finns alltid folk som gillar att ha saker som ingen annan har  ::)  Är det viktigt för en så vill man ju naturligtvis inte dela med sig till andra :P Då är man ju inte ensam om det exklusiva längre :-\

Sedan kan man ibland känna "Leta själv". Jag har ibland lagt ner mycket tid på att få tag i något och sedan vill andra köpa från samma uppfödare istället för att vänta och köpa äggen från mig. Då kan nog jag bli lite gnällig och tycka "varför ska jag göra allt jobb och sedan ge bort resultatet gratis" Jag säljer ju normalt sett alltid ägg och kycklingar från mina djur så man kan ju inte säga att jag håller på mina raser ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #6 skrivet: 21 dec-11 kl 12:02 »
Detta handlar om rasen Serama. Användaren frågade mig efter Seramakontakter och jag sa att jag inte fick ge ut några. Jag håller det jag lovar =)
Aaaa, det förklarar ju en del. De flesta som har Serama talar väldigt tyst om det och låter väldigt få människor få reda på att dom har rasen. Det beror främst på att folk som har berättat om att dom har rasen har fått sina fåglar stulna  >:(

Man har ju som regel inte lås på hönshuset och är inte hemma hela tiden.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #7 skrivet: 21 dec-11 kl 12:04 »
Aaaa, det förklarar ju en del. De flesta som har Serama talar väldigt tyst om det och låter väldigt få människor få reda på att dom har rasen. Det beror främst på att folk som har berättat om att dom har rasen har fått sina fåglar stulna  >:(

ja exakt. Jag talade glatt om mina och visade bilder etc. men det var för att jag hade lås på hönshuset =)  Hade jag inte haft det hade jag inte talat högt om de :P

Tråkigt med hönsstölder :(
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #8 skrivet: 21 dec-11 kl 12:08 »
Jag gillar inte att ha de som alla andra har utan tycker de är fina men jag håller med de jag lovar jag nämnde inte äns vilken ras de var men nu vet ni .  Om ni vet någon som har kan ni pm mig. Jag har dragkedja på min mun. Och alla lägger väl ner mycke jobb på sina raser oavsett ras .
« Senast ändrad: 21 dec-11 kl 12:30 av hönsmamma 11 »

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #9 skrivet: 21 dec-11 kl 18:36 »

Tips-badrummet!

;D >:D ;D
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #10 skrivet: 21 dec-11 kl 19:36 »
Det finns ett par här på forumet som är öppna med att de har rasen och jag vet att det finns 1-2 ytterligare att hitta om man använder google.
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Mårten gås

• Uppland
« Svar #11 skrivet: 21 dec-11 kl 19:41 »
Skulle jag vilja ha istället för väckarklocka.
http://www.feathersite.com/Poultry/CGP/Sri/seramasilkie3.JPEG

Så liten att räven inte ser den.
Red´s Dead.
Jobba för enkel biljett till bastarda halvsyskon till Australien.
Deras fader och deras moder.

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #12 skrivet: 21 dec-11 kl 19:48 »
Skulle jag vilja ha istället för väckarklocka.
http://www.feathersite.com/Poultry/CGP/Sri/seramasilkie3.JPEG

Så liten att räven inte ser den.

Jo det förstår jag, du ska inte satsa på en elefant som dusch också? :D

Mårten gås

• Uppland
« Svar #13 skrivet: 21 dec-11 kl 19:53 »
Jo det förstår jag, du ska inte satsa på en elefant som dusch också? :D

Nej, dit är det långt, en sak i taget.
Red´s Dead.

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #14 skrivet: 21 dec-11 kl 20:03 »
Jag vet några som har denna ras på alternativ. Men allt löser sig sa han som sket i slasken.  o:) odet har de gjort med bravur.
« Senast ändrad: 21 dec-11 kl 20:05 av hönsmamma 11 »

Mårten gås

• Uppland
« Svar #15 skrivet: 21 dec-11 kl 21:52 »
Det löser sej sa kärringen som sket i bassängen heter det hos mej.
Red´s Dead.

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #16 skrivet: 21 dec-11 kl 21:56 »
 ;D

Snuzer

• Vetgirig
    • Blekinge
    • enlitengard
« Svar #17 skrivet: 27 dec-11 kl 23:13 »

Fattar ingenting, stjäla höns? Varför?
Googlade på rasen av ren nyfikenhet och tja, det är ju en helt vanlig pippi. Ser ut att ha ett kvastskaft i ryggen enligt mig  ;D Så rakryggade som de står. Vad är det för speciellt med dem, lägger de guldägg?
Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

Xoot

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 27 dec-11 kl 23:16 »

Fattar ingenting, stjäla höns? Varför?
Googlade på rasen av ren nyfikenhet och tja, det är ju en helt vanlig pippi. Ser ut att ha ett kvastskaft i ryggen enligt mig  ;D Så rakryggade som de står. Vad är det för speciellt med dem, lägger de guldägg?

Det speciella är att rasen är speciell eftersom den är sällsynt och svår att komma över som köpare.
Oftast räcker det för att alla genast ska vilja ha rasen.

Snuzer

• Vetgirig
    • Blekinge
    • enlitengard
« Svar #19 skrivet: 27 dec-11 kl 23:22 »
Det speciella är att rasen är speciell eftersom den är sällsynt och svår att komma över som köpare.
Oftast räcker det för att alla genast ska vilja ha rasen.

Ah, en sån. En raritet.
Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

Dela detta:

* Inloggade just nu

693 gäster, 3 användare
Be, Frennie, Biofilo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser