Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  göra det snyggt hemma....för en billig peng?  (läst 32961 gånger)

LimJans

  • Inlägg: 8945
    • Dalarna
SV: göra det snyggt hemma....för en billig peng?
« Svar #40 skrivet: 25 aug-14 kl 21:53 »
Vi ska ta över mina svärföräldrars gård och jag tänkte tapetsera om i köket och måla luckorna. Funderar på om man kan sätta tapet i spegeln på luckorna och lacka över med klarlack? Nån som vet?

Bästa tipsen får du nog om du besöker (eller ringer) till någon lämplig butik, t.ex. Colorama eller Happy Homes. De är bra på sånt :)



LimJans

  • Inlägg: 8945
    • Dalarna
SV: göra det snyggt hemma....för en billig peng?
« Svar #41 skrivet: 25 aug-14 kl 21:56 »
Vi renoverar övervåningen nu så jag får stå ut med köket ett tag till. Men idag köpte jag nya gardiner (Rusta har många fina gardiner och vettiga priser!) + en matchande duk. Efter att fått upp dem, plockat rent på bordet och fått på nya duken, rotat fram två ljusstakar och hämtat en jättefin liten gjutjärnsfågel från ett annat fönster och ställt det på duken som små stilleben så känns det klart uppfräschat. :)

Skogsvilde

  • Inlägg: 16999
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: göra det snyggt hemma....för en billig peng?
« Svar #42 skrivet: 25 aug-14 kl 22:15 »
Har man höns så är äggoljetempera en billig färg.
Köp hem en hemfärgspåse från tex ovolin, blanda i ägg och linolja.

Det går oxå bra med köpeägg men det blir lite dyrare.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

328 gäster, 4 användare
Radar, LimJans, von tratt, simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter



- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser