Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Täta gjutjärn - PPrör?  (läst 3401 gånger)

Njorun

• Norrbotten
    • Njorun's Kaniner
Täta gjutjärn - PPrör?
« skrivet: 17 dec-11 kl 21:44 »
Sonen for med kabeln till kameran så fotot måste vänta, om det behövs vill säga. Har bytt ut det gamla trasiga gjutjärnsröret under diskbänken. Det nya PPröret passar inte riktigt i det gamla gjutjärnsröret som går ner till källaren. Ska byta den biten med men inte nu. Det är, peppar peppar ännu helt och eftersom bastutaket måste rivas för att jag ska komma åt får det vänta tills våren-sommaren då det finns mer tid och kanske lediga stora barn.

Men fram tills dess måste jag täta mellan gammalt o nytt, hittar ingen fiffig grunka på COOPbygg. Det kanske finns men personalen som kan de här med avloppsrör jobbar inte helg. Går det med lim . silikon eller ska det vara någon sorts skarvmuff?
Njorun's Kaniner & Hantverk   www.njorun.se

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Täta gjutjärn - PPrör?
« Svar #1 skrivet: 18 dec-11 kl 00:10 »
Det finns ett bra kitt som heter Unigum som är avsett att täta avloppsrörskarvar som inte riktigt passar ihop. Det borde finnas på Coop Bygg och finns definitivt på Jula (köpte faktiskt en burk igår). Små runda vita plastburkar på kanske 2 dl, gul och blå etikett på locket, brukar kosta runt 60 kr.

Njorun

• Norrbotten
    • Njorun's Kaniner
« Svar #2 skrivet: 18 dec-11 kl 12:56 »
Tack skriver upp Unigum i telefonen. Hoppas det finns på Coop annars blir det en tur till storstan. Det skulle sonen gilla iof :)
Njorun's Kaniner & Hantverk   www.njorun.se

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #3 skrivet: 18 dec-11 kl 13:41 »
Finns i rör-fackhandeln. Beror på rördimensionerna vad det ska vara.
Billigast SITAC-godkända är Purus gumminipplar. Beroende på dimension borde hela lösningen hamna på under 100-lappen.
Kolla med Solar, Dahl eller närmaste rörkrökare (om du lyckas hitta någon bra alltså) ::)
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Dela detta:

* Inloggade just nu

724 gäster, 2 användare
Be, Ljunghonung

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser