Ja låter riktigt ! Tror min bekanta som jag berättade ovan var tvungen att separera urinen i egen tank !Och det var nån viss prossess med det !Så blir det för torrt och så skulle det tillsättas vatten som dödade microlivet !
Mysko. Vi behöver inte separera. Gamla skithuset är liksom ett vanligt utedass.
Det är stor skillnad mellan regler i olika kommuner !
Nej, det är samma regler, de tolkas bara annorlunda (felaktigt) i en del kommuner.
Är det så? Då är det ju ännu konstigare om nån blir tvingad att lagra på urinen.
http://husagare.avloppsguiden.se/lagar-och-regler.htmlDär nämns också en del lokala regler men de ska vara uppställda utifrån miljöbalken och lagen om miljöfarligt verksamhet. Kommunen får inte tvinga dig till en trekammarbrun men de kan kräva att fosfor ska reduceras med x-många-procent beroende på vad som finns omkring dig. Större reducering desto närmare havet eller vattendrag man befinner sig.
Nej, det är samma regler, de tolkas bara annorlunda (felaktigt) i en del kommuner.Jag skrev i en annan tråd om mitt godkända vertikalfilter tror jag.
Ja det är märkligt hur dom tolkar olika jag börjar tro att dom är utvecklings störda hela bunten !
Enligt avloppsguiden så har Lopt rätt, så frågan är väl hur mycket frihet kommunerna har att sätta egna regler?
Fast där står det lagring av skiten i minst två år. Verkar snurrigt det här...