Våran tjocka feta hankatt blev påkörd i går kväll

Han kom till oss 2006 då vi hade problem med råttor och han var 1 år då. Han fann sig på en gång men hade vissa problem att ta råttorna eftersom han hade varit innekatt och var därför inte så rutinerad. Jag minns hur han försökte gång på gång och råttan skrek och skrek innan den slank ner i hålet den kom ifrån. (Ett hål i murbruket på skorstenen vi inte kunde täppa till) Men han lärde sig och en morgon kom han nöjt upp och lade en råtta i min säng och sen var råttproblemet löst.
Han låg i min yngsta sons vagn och gjorde att grabben fick fästingar två gånger

. Min sambo vägrade kastrera honom eftersom han har svårt med tanken att punkulorna skulle bort och så ville vi ha en kattunge efter honom så vi skaffade en dam till honom för ett år sedan. Men hon var naturligtvis steril och vi beslutade att han skulle kastreras nu till våren.
Han var en otroligt snäll och mysig katt och den här vintern har han förvandlats till en riktig "bebis". Han låg i famnen och njöt så fort han fick chansen. Han kunde klättra upp och ta tag i en som om han kramade en och så spann han. Tog man honom ur knät så klättrade han bara upp igen. Varje natt sov han i min säng och många gånger somnade jag med honom i mina armar. Han kunde ligga brevid en som en bebis då han var stor och man hade armarna runt honom och han bara njöt.
Om jag fick välja ett djur som jag skulle vilja vara så var det att vara han. Han gick dit han ville, snodde katt mat från grannens katter, var inte rädd för hundar och njöt av allt som livet hade att ge. Han hade ingen tanke på att någon kunde göra honom illa utan älskade alla och tog varje chans som fanns till kel.
Men igår knackade en granne på dörren och sa att en grå och vitt katt låg påkörd vid vägen så jag gick ut på en gång. Jag såg redan på långt avstånd att det var han. De var en stor katt som låg där och han var en jättekatt. Han hade troligtvis fått en ordentlig smäll som gett massiva inre blödningar då det runnit mycket blod genom näsa och mun annars fans inga ytliga skador på katten. Han var fortfarande varm och mjuk så jag lyfte honom och bar hem honom. Det kändes som om han fortfarande levde men allt blod avslöjade naturligtvis att så inte var fallet. Jag ska göra i ordning en kista idag och vi ska begrava honom i morgon där vi har våra andra djur. Min gamla hund Ludwiq som man kunde tala med som en människa och Ajdas kanin Maja. "Esset" (fotot under mitt forumnamn) ligger naturligtvis inte där eftersom han var en häst men han gick samma öde till mötes som Rocky och de blev påkörda på samma plats. Så där det fanns blod från "Esset" förra året finns blod från Rocky nu

Det här är väl ett sätt att säga hej då till en fantastisk katt. Han blev 6 år och vi älskade honom så mycket och kommer alltid att minnas honom. Jag han fortfarande känna hur han griper tag i min tröja med sina klor för att spinnande trycka sig mot en..........
I morse när jag kom mer på nedervåningen så var så var ytterdörren öppen. Kanske slank han in i natt i allafall och sov med mig i sängen.......