Det troliga är attt hon kommer vara trespent kommande laktationer, dvs att hon aldrig kommer att sätta mjölk i den sjuka juverdelen igen.
Lite oroande är kanske att du skriver att bägge bak är påverkade, en tvåspent ko0 slaktko i mina ögon, spec om det är bakspenarna som faller ifrån...
Hade det varit nyligen hon var sinlagd så hade det varit en god idé att mjölka ur henne regelbundet, flera ggr/dygn, odla och analysera ett mjölkprov och sätta in en behandling och sen sinlägga henne med en sintidsbehandling när hon var frisk, men efter så l¨ång tid så är det nog ingen större ide tyvärr.
Har du tur kalvar hon och fungerar fint med de spenar som fungerar, har du otur så så kommer hon kalva in med mastit och då har du jobbet med mjölkning/behandlinmg då...
Och ja, om hon kommer igång och mjölkar på alla fyra spenarna igen så är det rtoligt att du kommer få problem med henne, vad det än är för bakterie som växer och frodas där i juvret så finns den kvar när hon kalvar, mjölkproduktionen och klavens diande kan vara till hjälp så det kan i bästa fall spontanläka, men det är inte vanligt och därför inte troligt att du har sån tur tyvärr...
Mitt tips är att hålla koll på aptit och temp, låta henne kalva och sen inte betäcka om henne utan dra iväg henne på slakt, antingen när hon kalvar om nån annan kalvar samtidigt och kan ta två kalvar, eller så snart kalven är avvand.
Tänk på att så länge du inte vet vad det är för bakterie så får du betrakta henne som en hälsorisk för de andra korna, hon smittar om hon läcker mjölk tex, eller om någon annans kalv diar på henne, (eller hennes egen diar på någon annan).
Är det tex växt av S. Aureus så finns det till och med många som inte skulle ge mjölken till kvigkalvar eller låtea en kviga dia på henne av just risken att kalven smittas av mjölken.
Om allt går bra, kossan klarar sig igenom vintern och kalvar i vr, mjölkar som hon ska och fungerar bra så tycker jag ändå absolut att du ska ta ett mjölkprov på varje lakterande spene och lämna in för odling, anrikning och analys.
Så du får en hälsostatus på kon och vet vad du har att göra med samt vad du har att vänta.
Lycka till