Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vass i stället för halm i djupströbädd...  (läst 1710 gånger)

blom

• Lycko den som hann med allt han ville...
    • Östergötland
Vass i stället för halm i djupströbädd...
« skrivet: 29 nov-11 kl 00:35 »
... skulle det fungera? Eller en vass/halm blandning? Tanken poppade upp i mitt huvud efter att jag läst artikeln om vass i "Åter". Är det någon som har provat eller har någon teori? Råkar ha enorma vassruggar som jag igentligen vill ha bort för att frigöra vattenyta. Vore ju fint att kunna använda det till något (särskilt nu med dessa halmpriser).

pålle

• Gäst
SV: Vass i stället för halm i djupströbädd...
« Svar #1 skrivet: 29 nov-11 kl 00:49 »
Tror vass blir vasst om man inte knäcker fibrerna först  typ i någon valls och hackar sen  men ja vet inte bara en tanke .

Tokyoboy

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 29 nov-11 kl 02:35 »
Om du har tid och utrymme ar det mer ekonomiskt att skorda vassen och salja till de som lagger vasstak. Bra motion blir det ocksa.

vallhunden

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 29 nov-11 kl 18:50 »
Jag tror inte att vass håller vätska lika bra som halm. Iallafall gör inte veketåg det...
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Dela detta:

* Inloggade just nu

501 gäster, 1 användare
Besksöta

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser