Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Frakt av kalkon , Hur???  (läst 2684 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Frakt av kalkon , Hur???
« skrivet: 25 nov-11 kl 08:52 »
Jag ska hämta bronce kalkoner i morgon .
Hur fraktar man dom ??
Dom e ju skistora jue! :o

Jag har olika fordon jag kan använda tex kombibil , liten lastbil mm mm

Ja hur gör folk ?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
SV: Frakt av kalkon , Hur???
« Svar #1 skrivet: 25 nov-11 kl 09:04 »
Vi har gjort som när vi hämtar höns,fast större kartong.
Det brukar gå hur bra som helst.. ska du hämta många så ta kanske flera kartonger då så dom kan sitta separata...lite halm eller strö på botten brukar vi lägga i.
Var har du hittat kalkonerna???? Letat som en  galning :-)
Nu har vi äntligen en höna och en tupp men av olika raser... dom verkar gilla varandra ändå.
Lycka till med pippina.
Ingela
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 25 nov-11 kl 09:08 »
EvaR har tillsalu.
Okej jagfår åka o köpa nån riktigt hög låda då ..
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

nilsegårn

• Dalsland
    • Blekslätten Gård
« Svar #3 skrivet: 25 nov-11 kl 09:12 »
Har inte du hundburar till era monsterhundar? Det funkade bra för oss..
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #4 skrivet: 25 nov-11 kl 09:14 »
Nee mina hundar åker inte i bur.

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
« Svar #5 skrivet: 25 nov-11 kl 09:33 »
Kolla med säljaren om hon har kartong?
annars om du har en bil med packnät? så får du lägga ordentligt med filtar i bak..
Som du vet så är det ju lite läskigt för fåglarna att åka bil så dom lägger sig ner oftast... och är lugna...så även kalkonerna....
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

nilsegårn

• Dalsland
    • Blekslätten Gård
« Svar #6 skrivet: 25 nov-11 kl 09:35 »
Nee mina hundar åker inte i bur.

Nehej. Annars är det en god investering om man har så många djur. Finns bar ihopfällbara på harald nyborg och Jula för några hundralappar. Min byracka åker inte heller i bur, men de flesta andra djur på gården!  ;D
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #7 skrivet: 25 nov-11 kl 21:19 »
Ett sätt att frakta större fläderfä är att stoppa ner dem i en stor jutesäck. Det blir mörkt men luftigt och inte för varmt. Djuren brukar hålla sig väldigt stilla i en säck. Detta är naturligtvis inte så bra om man ska köra väldigt långt men ett par timmar är inget problem. Jutesäckar kostar ca25kr på lantmännen här (Hörby,  Skåne) så det är ju ett rätt billigt alternativ.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #8 skrivet: 30 nov-11 kl 07:03 »
Tänk på att kalkoner har vassa klor och kan försvara sig ganska kraftfullt och de känner sig stressade och trängda. Om man inte använder en riktig bur är det viktigt att säkra så att djuret inte kan rymma. Tejpa ihop kartonger med ordentligt med tejp (självklart måste man ha lufthål), eller bind ihop änden på säcken.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

592 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser