Har stängslat för fåren med tre trådar på 30, 60 och 90 cm. Förberett för att komplettera med tre trådar till om/när det blir nödvändigt att hålla inkräktare ute. Dessa trådar hamnar då på 15, 45 och 75 cm med den understa tråden jordad. Enligt de undersökningar jag sett är det viktigare att stängsla tätt än högt.
Bra beskrivning Ulric, jag har motsvarande i fårhagarna fast med elband högst upp för att jag tror de vilda djuren ser det lättare än tråden. I hagarna där hästarna betar har jag tre elband med mycket låg resistans och där har fåren också stannat inne. Jag har också varit noga med avståndet mellan trådarna så att det går att komplettera med fler trådar om det skulle behövas. Eftersom jag har väldigt livliga hästar, i alla åldrar, är jag försiktig med att använda järn/ståltråd till deras hagar, vill inte att de ska skadas om de rusar ut ur hagen. Men det är ju upp till var och en att bedöma riskerna, trots allt skadar sig hästarna mest på sitt eget bus i hagen, tex vurpor i halt gräs.
Med fåren har jag sluppit att slå ratorna i sommar så de är fantastiska de ulliga små liven

Och så förgyller de landskapsbilden, många har stannat till och gett oss berömmande ord för den vackra "tavlan"