Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Rik på riktigt" - bra bok?  (läst 2954 gånger)

Naturliv

• Södermanland
"Rik på riktigt" - bra bok?
« skrivet: 18 nov-11 kl 13:12 »
Har ni läst boken "Rik på riktigt"?
Jag hittade boken på nätet och undrar om den är värd att läsa. Om du har läst den eller hört något om den får du gärna skriva några ord.

http://tidsverkstaden.se/hallbar-livskvalitet/var-bok-rik-pa-rikigt/
Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

Livspusslet

• Gäst
SV: "Rik på riktigt" - bra bok?
« Svar #1 skrivet: 25 nov-11 kl 15:18 »
Har ni läst boken "Rik på riktigt"?
Jag hittade boken på nätet och undrar om den är värd att läsa. Om du har läst den eller hört något om den får du gärna skriva några ord.

http://tidsverkstaden.se/hallbar-livskvalitet/var-bok-rik-pa-rikigt/

ja jag tycker den är jättebra!!!

Naturliv

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 21 dec-11 kl 09:59 »
Nu har jag läst några kapitel i boken och den väcker många tankar kring vad som är viktigt i livet. Vad innebär det att bli rik på riktigt? Boken ger inga svar hittills, men många frågeställningar som jag själv kan fundera på för att komma fram till hur mitt liv kan bli fyllt av för mig meningsfulla sysslor, upplevelser, saker eller tid.

I boken citeras Hasse och Tage när de säger att: "Livet är som en påse - tomt och innehållslöst". Det kan låta trist, men det öppnar upp för att fylla livet med en massa godsaker. Fast först måste man kanske tömma påsen från gammalt skräp.

En bra och tänkvärd bok som jag varmt rekommenderar. Kanonbra julklapp också! Passar de flesta i livets olika skeden.
Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

eremit

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 21 dec-11 kl 16:00 »

Det verkar mycket intressant med helt spektrum av företeelser precis som jag satt och tänkte och kände mig lite moloken! :)

Talgoxen

• -
« Svar #4 skrivet: 16 feb-12 kl 11:45 »
Vill bara stämma in i hyllningskören, boken är suverän och en jag ofta återkommer till. Har läst flera i ämnet men den här är på något sätt den som tilltalar mej bäst. Kanske för att jag läste den först och kunde bocka av aha-upplevelse på aha-upplevelse. Det finns en sajt kopplat till boken också men den är inte lika matnyttig.

Dela detta:

* Inloggade just nu

464 gäster, 2 användare
beekeepern, limma

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser