Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  golv i fårstald  (läst 1312 gånger)

cebaztian

• Bohuslän
    • Hästekasen
golv i fårstald
« skrivet: 13 nov-11 kl 17:50 »
Hej
Hvilket golv har ni i eres fårstald? hvilket material kan ni rekommandere?

findes der nogon med erfaringer fra et stampet jordgolv?

Vh

sarbe453

• Östergötland
SV: golv i fårstald
« Svar #1 skrivet: 13 nov-11 kl 20:08 »
Första två vintrarna hade vi våra får i logdelen av vår byggnad. det var jordgolv där och det var grymt jobbigt att få ut djupströbädden. Det sker tyvärr med handkraft och skottkärra då inte traktorn kommer in i utrymmet. Jag upplevde att man kom ner och gjorde åverkan på själva jorden när man skulle mocka ut.

Nu har fåren flyttat in i den gamla ladugårdsdelen med betonggolv och det är ju 100 gånger mer lättarbetat. Skulle aldrig byta tillbaka!!!
har finullskorsningar & en rasande snygg gotlandsbagge

irma56

• Småland
SV: golv i fårstald
« Svar #2 skrivet: 14 nov-11 kl 07:16 »
Jag har grus, billigt och bra. Inga problem att gödsla ut med traktor och gödselgrep. Det är dock inte säkert att detta är tillåtet i alla kommuner men det är bara att ringa och fråga.

Dela detta:

* Inloggade just nu

521 gäster, 3 användare (1 dolda)
peterm, Conorcccc

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser