Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag fick grannens höns igår!  (läst 2026 gånger)

DiselDoris

• Södermanland
Jag fick grannens höns igår!
« skrivet: 11 nov-11 kl 22:23 »
Jag tog över grannens höns igår, han var så gammal och orkade inte att ta hand om dom på ett bra sätt. Några höns i hedemoragruppen var sjuka, eller snarare förkylda, den gruppen fick ett eget hus att bo i med tjockt strö med kutterspån och halm oppe på det. Det ska nog hålla dom torra och varma så det slutar rossla i bröstet på dom.
Hans silkeshöns fick en egen avdelning, för där fanns det 4 veckors kycklingar och några jättesmå, vita hönor och ett par större svarta. Osså tuppen, en jättebra pappa som tar hand om sin lilla flock. Värphybriderna fick dela på hedemorornas utrymme, så nu har dom dubbelt så stor som förut. Med tanke på dessa stora utrymmen borde det gå bra att ha dom inne ett tag, tills det blir nån ordning på vädret.Eller vad tror ni?Och eftersom jag gillar dom där hönsen kanske jag ska larva upp och ta med en madrass och sova där?
Som liten sov jag i stallt med en vän, många gånger.Att sova med katten eller hunden var självklart, så varför inte hönorna?

flax

• Halland
SV: Jag fick grannens höns igår!
« Svar #1 skrivet: 11 nov-11 kl 22:31 »
Du behöver nog inte sova med hönsen för att de ska ha det bra. Torrt och varm och kanske lite extra vitaminer så ska du se att de kryar på sig. Håll koll på att rosslandet inte blir värre bara.
Extra värme till de små om de inte har en mamma som kan värma dom!!
Lycka till!
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 11 nov-11 kl 22:33 »
Jag tror att hönsen uppskattar en god omvårdnad men dom förväntar sig nog inte att du ska dela nattpinnen med dem  ;) Välkommen till hönsvärlden  ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

DiselDoris

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 11 nov-11 kl 22:36 »
Åh, jag tänkte mest för min egen skull ;).Då slipper man både snarkningar och lössläpta brakskitar i sin absoluta närhet ;D

flax

• Halland
« Svar #4 skrivet: 11 nov-11 kl 22:37 »
Åh, jag tänkte mest för min egen skull ;).Då slipper man både snarkningar och lössläpta brakskitar i sin absoluta närhet ;D

Hahaha, jamen då så! Ut och bädda bara! ;D
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #5 skrivet: 12 nov-11 kl 00:34 »
Sätt ett par skivor vitlök i deras vatten. Brukar vara suveränt om de är förkylda. :D
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #6 skrivet: 05 dec-11 kl 13:37 »
god mat, värme och omvårdnad är nycklen (nycklarna? ;) )
Dv. höns, undulater & ragdoll

Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 1 användare
Genomsnittswannabe

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser