Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Täcka taket med pressening - Håller det över vintern?  (läst 19413 gånger)

Huggorm

• Gäst
SV: Täcka taket med pressening - Håller det över vintern?
« Svar #20 skrivet: 05 nov-11 kl 14:01 »

Jag bara visste att någon skulle kommentera det!

Det tog 37minuter!
Det tog sex minuter innan det hamnade i citattråden  ;D

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 05 nov-11 kl 15:00 »
En vettig reparation skulle vara att ta ner tegel och läkt, lägga masonit på det gamla spåntaket, lägga tillbaka läkt och tegel. Om det skall läggas på presenning måste teglet ändå ner, det lär inte hålla att lägga den ovanpå pannorna.

Ostranha

• Drömmer om ett naturligare liv.
    • Bohuslän
« Svar #22 skrivet: 01 dec-11 kl 15:30 »
Hej!

Vill bara utfärda en viss varning för att täcka taket med pressening under för lång tid. Det blir väldigt tätt och kan skapa fuktproblem med kondens som du inte hade innan. Var bara medveten om det och ha lite koll på vad som sker där under.

Getterna på berget

• Västerbotten
« Svar #23 skrivet: 01 dec-11 kl 16:30 »
Det rör sig inte om så mycket pengar, ca 80.000kr ungefär.

Men det är 80.000kr jag måste spara ihop.
Men under nästa år. :)

Sen är det bara mitt, mitt mitt. Moahahaha!

Euhm..  :-[ :)

Jag förstår precis vad du menar, jag var där en gång själv för x antal år sedan.
STORT VARMT LYCKA TILL ÖNSKAR JAG DIG.
Getar´n
Livsglädje

Kapsyl

• Skåne
« Svar #24 skrivet: 01 dec-11 kl 23:47 »
Hej!

Vill bara utfärda en viss varning för att täcka taket med pressening under för lång tid. Det blir väldigt tätt och kan skapa fuktproblem med kondens som du inte hade innan. Var bara medveten om det och ha lite koll på vad som sker där under.

Ostranha hann före :) Enpresenning fungerar nog bra men man får akta sig för kondens, främst under vintermånaderna. Det är dock lite beroende på var i landet man bor.

Existens?

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 02 dec-11 kl 07:58 »
Överlevde Neiklots presseningstak förra helgen... :).. så lär det nog gå fint även fortsättningsvis.

Har det blivit nåt av det än föresten?

Neiklot

• Gäst
« Svar #26 skrivet: 10 dec-11 kl 15:59 »

Nehej, här har vi inte hunnit med något alls.
Det blir så, när tusen järn är i elden samtidigt...

Risken för kondens är inte sådär jättestor.
Bor inte där nu och kommer inte vara där jättemycket nu under vintern men än någon helg.

Ulric; Ungefär så kommer det bli sen, men nu vill jag bara förhindra att det går åt helvete.. :)

kretslopp

• mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
« Svar #27 skrivet: 02 sep-20 kl 17:47 »
Köp eller hyr en bra presenning av tjockare tyngre slaget. Den kan du använda till annat när taket är bytt. Lägg den ovanpå takpannorna, då blir problemen mindre med fukt. Tunna presenningar fladdrar och nöter hål. Jag har hyrt flera gånger men det är några år sen.
kretslopp

torpjens

• Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
« Svar #28 skrivet: 02 sep-20 kl 19:36 »
 (:)  Tagit bort reklam. Därmed blev ett par följdkommentarer obegripliga så de försvann också. /Torpjens
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Dela detta:

* Inloggade just nu

557 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser