Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ger trasig blinkers körförbud?  (läst 13622 gånger)

johena

• Dalarna
ger trasig blinkers körförbud?
« skrivet: 04 nov-11 kl 11:17 »
Nu ska bilskrället besiktigas, och som vanligt innebär det några veckors oro innan och efter...:) Fel som jag vet, det är att blinkersen glappar (funkar inte ibland), och att en liten kabel för oljekännaren (eller vad det nu heter) är av, vilket gör att oljelampan blinkar och har sig. Vet ni, får man körförbud för sådant? Jag funderar nämligen på att besiktiga den som den är, för att sedan ta beslut om det är värt besväret att reparera felen. Är det något annat, allvarligare fel, vill jag ju inte ha lagt ut en massa slantar på blinkersen i onödan, eftersom detta är en sann femtusenkronorsbil. Om ni fattar vad jag menar... ::)
33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

Ulric Eriksson

• Gäst
SV: ger trasig blinkers körförbud?
« Svar #1 skrivet: 04 nov-11 kl 11:21 »
Nej, du får inte körförbud.

besk

• Omplacerad Sudetskåning.
    • Skåne
« Svar #2 skrivet: 04 nov-11 kl 11:26 »
Har själv haft positionsljus som varit trasiga på besiktning. Jag fick en 'lätt' två på det. Dvs. ett fel som skall åtgärdas men
för vilket det inte krävs ny besiktning. Kommer du in med samma lampa trasig nästa år så är det däremot en
risk att de slår ner och kräver att du visar upp den i fungerande skick.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 04 nov-11 kl 11:54 »
du hade väl en volvo 240? skrapa bort lite ärg och spraya på lite 5-56på kontakterna vid blinkersen.. snurra några varv på säkringen med.. oftast är det enkla kontaktfel..
Fjäderfän och kaniner

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
« Svar #4 skrivet: 04 nov-11 kl 20:18 »
Åtgärda som Grimbart skriver och kolla över sådant du kan själv och se besöket som en arbetsorder.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Tännlappen

• -
« Svar #5 skrivet: 04 nov-11 kl 22:25 »
Javisst..åtgärda småtjafset som sagts,ger bättre intryck när du kommer till bilprovningen. Trasig blinkers fram kan eventuellt betyda ombesiktning. Är din bil bra i plåten så var rädd om den.Vet en bilägare som har en fransk bil-4 år gammal 7000mil,garantier ute,nu repkostnad på 25000kr.Bra tidsinställning på den kärran.

johena

• Dalarna
« Svar #6 skrivet: 07 nov-11 kl 11:23 »
nej, den är inte bra i plåten. det är som sagt en femtusenkronorsbil. dvs, inte värd att kosta på för mycket. MEN, självklart vill jag att den ska gå länge till! ska göra som grimbart säger :) brukar alltid städa och tvätta bilen innan besiktning, just för att ge sken av att man är lite ordningsam iallafall. haha.
bytte förresten olja och filter för ett tag sedan, och jösses vilken skillnad! hittade då en liten kabel som gått av. far ska hjälpa mig byta den. kanske har den något med trassliga varningslampor att göra... men den blinkande oljelampan har lugnat sig efter oljebytet. kanske försökte den säga mig något ändå... ::)
ska bli mycket intressant att besikta skrället.
33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

Dela detta:

* Inloggade just nu

664 gäster, 1 användare
Dyane68

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser