Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad gäller för vägen?  (läst 28049 gånger)

Händig Man

• Gäst
SV: Vad gäller för vägen?
« Svar #20 skrivet: 31 okt-11 kl 16:27 »
Brasa: Hindra folk att ta sig ut i naturen? Jag gör det inte för att förstöra gör andra jag gör det för att hindra folk från att förstöra för mig. Jag har en rörelse och jag vill inte ha fler hästar med hovbensbrott, övriga frakturer, bruten nacke, kastade föl, senskador eller övriga skador pga att någon skulle rida förbi. Det går inte. Har folk ingenting i huvudet, ska jag kasta bort pengar på att en ska få rida. Låt mig vara speciell som du skriver, den som inte kan lyssna och respektera är den jag kallar speciell. Hon har andra vägar hon kan rida på. Hon behöver inte rida och förstöra för mig

Helt klart så att jag hyser oro för dina djur som du har som är så nervösa!
Vad gör du med dom som har så dåligt psyke?
Slår du dina djur
Anser fortfarande att det är något väldigt konstigt med sådana som stänger vägar mm så ingen ska ta sig fram (& På något vis bekräftar detta min teori mer då du verkar ha förstörda djur psykiskt)
Dom som stänger för andra borde troligtvis inte ha djur heller tror jag ::)

Hade du haft social kompetens hade du troligtvis inte bråkat med grannen heller.
Men fortsätt att sätt staket & grindar så du blir helt isolerad så kanske dom som är mer öppna som tex jag slipper se olyckan.

Detta gränsar till förtal och ärekränkning, du vet inget om djuren eller ägaren annat än det denne själv skriver, nu tycker jag du drar täcket över skallen och slutar med dina påhopp !!!

pålle

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 31 okt-11 kl 16:28 »
Om dom nu är så nerviga så blir det ju lika dant om man går för bi då och hur blir det då med älgen skulle springa för bi eller något annat vilt och lös springande hundar ?
« Senast ändrad: 31 okt-11 kl 16:30 av pålle »

Brasa

• Västmanland
« Svar #22 skrivet: 31 okt-11 kl 16:29 »
Förresten kom jag på att jag inte har skrivit att man faktiskt måste fara över gården/tomten för att nå "vägen" och det får man ju inte göra enligt allemansrätten. Det stör ju hemfriden har jag just läst mig till vilket allemansrätten inte står för. Kan nog säga att jag känner mig ganska trygg just nu, jag har ju rätt. Nej, behöver ändå lite material då jag ska fylla ut lite i trädgården så det blir bra att ta det ifrån där det snart blir stor-dike.

Du ser du förstår ju inte ens hur du är?
Tänk till nu ska du göra dig osams med grannarna mer än du redan är?
Smart :o
Ja vad ska vi börja?

Händig Man

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 31 okt-11 kl 16:31 »
Om dom nu är så nerviga så blir det ju lika dant om man går för bi då och hur blir det då med älgen skulle springa för bi eller något annat vilt ?

Pålle, Pålle, Pålle, har du inget bättre för dig än att kasta skit på folk?
En djurägare vet nog bäst vad denne anser att djuren behöver och en markägare har rätt att bomma igen/hindra fol att göra olaga intrång på tomten om denne vill. Fattar inte varför du måste hugga på folk och sprida negativitet omkring dig. Låt markägaren göra det denna enser vara rätt, du berörs ju inte av dennes beslut eller hur? NEJ trodde inte det heller..... >:D

mallami

• Norrbotten
« Svar #24 skrivet: 31 okt-11 kl 16:34 »
Trevligt att höra att det finns snälla personer här också :) ^

Jag har väl inte varit så allmänbildad just inom området allemansrätt och så där, men hittade just att "man har rätt att inhägna sin egen mark om man vill det, och har ingen skyldighet att hålla öppet för förbipasserande" så det lät bra och fått några fina svar här också bland alla dåliga. Ska bara ringa runt lite och kolla så att ingenting jag gör kan användas emot mig bara och sen så kör jag.

Om någon har dåligt psyke så är det jag själv, inte mina djur - de är bara lättantända - blir faktiskt jätteledsen när jag läser det vissa skriver.

Händig Man

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 31 okt-11 kl 16:35 »

Jag har väl inte varit så allmänbildad just inom området allemansrätt och så där, men hittade just att "man har rätt att inhägna sin egen mark om man vill det, och har ingen skyldighet att hålla öppet för förbipasserande" så det lät bra och fått några fina svar här också bland alla dåliga. Ska bara ringa runt lite och kolla så att ingenting jag gör kan användas emot mig bara och sen så kör jag.

Om någon har dåligt psyke så är det jag själv, inte mina djur - de är bara lättantända - blir faktiskt jätteledsen när jag läser det vissa skriver.

Vill du ha hjälp att gräva så kan jag komma upp och hjälpa dig ;) Kanske slänga ner grannkärringen i gropen med så slipper du henne ;) hahahaha

sydtobak

• Skogstorpare
« Svar #26 skrivet: 31 okt-11 kl 16:36 »

Tröstkram från mig
Min bästa ägodel är min vedspis!

Brasa

• Västmanland
« Svar #27 skrivet: 31 okt-11 kl 16:39 »

Detta gränsar till förtal och ärekränkning, du vet inget om djuren eller ägaren annat än det denne själv skriver, nu tycker jag du drar täcket över skallen och slutar med dina påhopp !!!

hon skriver ju själv att djuren är så nervösa så att dom skadar sig själv.
Bara för att du tillhör den som vill va inlåst själv så sluta gnälla på mig (Du kanske blir inlåst av nån släkting eller nått som skriver in dig om du spyr galla på detta viset)

Det finns alltid några som du som ska hålla med alla för jämnan men det innebär inte att du har rätt för det forum funkar så att alla har olika syn på saker du får nog gilla läget att alla inte klappar dig på huvudet.

Läs vad jag skrivit en gång till det står inget olagligt. Därimot håller jag inte med om att hon vet bäst om sina djur som onekligen har ner problem villket hon sj skriver
Ja vad ska vi börja?

pålle

• Gäst
« Svar #28 skrivet: 31 okt-11 kl 16:39 »

Pålle, Pålle, Pålle, har du inget bättre för dig än att kasta skit på folk?
En djurägare vet nog bäst vad denne anser att djuren behöver och en markägare har rätt att bomma igen/hindra fol att göra olaga intrång på tomten om denne vill. Fattar inte varför du måste hugga på folk och sprida negativitet omkring dig. Låt markägaren göra det denna enser vara rätt, du berörs ju inte av dennes beslut eller hur? NEJ trodde inte det heller..... >:D
Vad är det förskit snack  du barra insurgerar och vill skapa  bråk  ja ser logiskt på saken och frågar   medan du bara är ute efter bråk  och  för den delen så är ja djurägare har syssla med hästar hela mitt liv . så ta och dämpa dig lite va .
« Senast ändrad: 31 okt-11 kl 17:49 av pålle »

Händig Man

• Gäst
« Svar #29 skrivet: 31 okt-11 kl 16:46 »
det är inte JAG som är ute efter bråk, inser ni inte att ni sårar människor när ni går bärsärkargång och anklagar dem för att misshandla sina djur och jag vet inte vad?

Om man som markägare vill stänga av sin tomt från allmänheten så har man all rätt i världen att göra detta utan att behöva oroa sig för påhopp från trasiga individer som inte har bättre för sig än att trycka ner folk som inte mår bra och uppenbarligen bara var ute efter att rådfråga.
Jag reagerar för jag ser hur vissa individer bara hackar på folk och sen när man påpekar detta för dem så blir det någon jävla lynchmob, låt markägaren/djurägaren/individen göra som denne vill UTAN påhopp. Ja du e djurägare och har säkert sysslat med hästar hela ditt liv men då borde även du veta att liksom vi människor e olika kan även djur vara det och det betyder inte att man misshandlar dem.
ett djurs beteende kan bero på mänga bakomliggande faktorer men att man anklagar ägaren för att slå djuren är ju bara det sjukt så det räcker och jag tycker inte man ska vräka ur sig sånt om man inte har belägg för det.

Pålle: Jag vet att du inte gillar mig och det skiter jag blankt i, men ta det med mig personligen isåfall.... Bara skicka PM med dina tankar om du behöver skriva av dig.
« Senast ändrad: 31 okt-11 kl 16:49 av Händig Man »

mallami

• Norrbotten
« Svar #30 skrivet: 31 okt-11 kl 16:46 »
Pålle: jag har också varit djurägare hela mitt liv

Brasa: Jag skriver inte att dem är nervösa jag skriver att en häst är en sån som springer för minsta lilla, förmodligen för att han gillar det då han trots allt är en snabbloppare, och då jagar han upp de andra. thats it.

Du ser du förstår ju inte ens hur du är?
Tänk till nu ska du göra dig osams med grannarna mer än du redan är?
Smart :o

Synd att jag är så dum för jag fattar då inte vad jag gör för fel annat än att det är min mark som saknar samfällning eller annat, alltså jag får göra vad jag vill. Men okej, det är jag som är knäpp.

Vill du ha hjälp att gräva så kan jag komma upp och hjälpa dig ;) Kanske slänga ner grannkärringen i gropen med så slipper du henne ;) hahahaha
Haha, näe så långt ska vi nog inte behöva gå  ;) Det kanske blir hon som gräver ner mig tillslut, skulle någon kunna göra det så är det nog hon..

Tröstkram från mig
Tackar!

Brasa

• Västmanland
« Svar #31 skrivet: 31 okt-11 kl 16:47 »

Moget
Ja vad ska vi börja?

Brasa

• Västmanland
« Svar #32 skrivet: 31 okt-11 kl 16:50 »
det är inte JAG som är ute efter bråk, inser ni inte att ni sårar människor när ni går bärsärkargång och anklagar dem för att misshandla sina djur och jag vet inte vad?

Om man som markägare vill stänga av sin tomt från allmänheten så har man all rätt i världen att göra detta utan att behöva oroa sig för påhopp från trasiga individer som inte har bättre för sig än att trycka ner folk som inte mår bra och uppenbarligen bara var ute efter att rådfråga.
Jag reagerar för jag ser hur vissa individer bara hackar på folk och sen när man påpekar detta för dem så blir det någon jävla lynchmob, låt markägaren/djurägaren/individen göra som denne vill UTAN påhopp. Ja du e djurägare och har säkert sysslat med hästar hela ditt liv men då borde även du veta att liksom vi människor e olika kan även djur vara det och det betyder inte att man misshandlar dem.
ett djurs beteende kan bero på mänga bakomliggande faktorer men att man anklagar ägaren för att slå djuren är ju bara det sjukt så det räcker och jag tycker inte man ska vräka ur sig sånt om man inte har belägg för det.

Pålle: Jag vet att du inte gillar mig och det skiter jag blankt i, men ta det med mig personligen isåfall.... Bara skicka PM med dina tankar om du behöver skriva av dig.

Moget du borde ta & taga ner en hel del för du är ju den som bråkar mest nu
Ja vad ska vi börja?

Händig Man

• Gäst
« Svar #33 skrivet: 31 okt-11 kl 16:52 »
Moget

Handlar inte om mognad, vet folk som har "försvunnit" på liknande sätt uppe i norrland och det verkar vara ett bra sätt att bli av med folk, bättre än ståplats i nybroviken iaf ;)

Vet inte varför du och Pålle tycker det är så kul att bomba folk med er negativitet men  jag hoppas och önskar att ni båda får den hjälp och uppmärksamhet som ni så tydligt skulle behöva så ni slipper trycka ner folk

Brasa

• Västmanland
« Svar #34 skrivet: 31 okt-11 kl 16:59 »

http://naturvardsverket.se/Documents/publikationer/620-8161-6.pdf
Plugga på du du blir nog poppis i hela grannsälskapet efter du blir lagens expert ???
Du har inte bara rättigheter utan även skyldigheter som mark ägare
tex så måste du göra en rivnings ansökan på vägen innan du river (Samma om du vill bygga en ny väg så får du ansöka om den med)
Att söka rivningstillstånd tar ju några månader innan du får riva & är för mig att det kostade 3600kr
Sen får man ju inte stänga allmänheten ute från skogen i vilket rida får dom ju i vilket.
Man får stänga in den närmsta trädgården kring bostadshuset tex svårt att säga exakt hur stort man får men kan ta ett ex.
Herrgårdsägaren försökte stänga hela sina marker här där jag bor men fick beviljat efter rättegång till 2000kvm runt sitt hus som redan var mur kring så stall osv som han ville fick han inte (Jag har inget med det att göra det skötte resten av byn innan jag flyttade hit)
Han trodde som du att han hade rätt men han fick dyra viten när det väl gav sig i dag prominerar halva bynn genoms hans marker som tack för hans dårskap
Ja vad ska vi börja?

mallami

• Norrbotten
« Svar #35 skrivet: 31 okt-11 kl 17:00 »
Nu säger jag så här, jag var inte den i skolan som tryckte ner folk, jag var den som blev nertryckt och jag känner igen mig mkt i det ni skriver, det påminner mig om hur det var i skolan. Jag var den svaga som inte vågade säga emot när folk sa, slog eller kastade något på mig och så här när man slipper stå person mot person så blir det extra lätt att stå och peka finger och klanka ner på folk, jag vet det. Och det tycker jag är väldigt töntigt, om inte omoget. Att folk inte ska kunna växa upp och själva inse hur de behandlar folk. Bara för att jag sitter någonstans i skogen 100 mil bort så betyder ju inte det att jag inte tar illa upp ändå. alla ord kan såra.

pålle

• Gäst
« Svar #36 skrivet: 31 okt-11 kl 17:01 »
.

[/quote]Har aldrig nånsin diskutera om ja gillar dig eller inte  och ja skiter fullständigt i dig . Och vist är du ute efter bråk när du inte låter någon ställa frågor  utan du villa va någon besserwisser  som skall styra och ställa .
« Senast ändrad: 01 nov-11 kl 08:16 av pålle »

mallami

• Norrbotten
« Svar #37 skrivet: 31 okt-11 kl 17:02 »
http://naturvardsverket.se/Documents/publikationer/620-8161-6.pdf
Plugga på du du blir nog poppis i hela grannsälskapet efter du blir lagens expert ???
Du har inte bara rättigheter utan även skyldigheter som mark ägare
tex så måste du göra en rivnings ansökan på vägen innan du river (Samma om du vill bygga en ny väg så får du ansöka om den med)
Att söka rivningstillstånd tar ju några månader innan du får riva & är för mig att det kostade 3600kr
Sen får man ju inte stänga allmänheten ute från skogen i vilket rida får dom ju i vilket.
Man får stänga in den närmsta trädgården kring bostadshuset tex svårt att säga exakt hur stort man får men kan ta ett ex.
Herrgårdsägaren försökte stänga hela sina marker här där jag bor men fick beviljat efter rättegång till 2000kvm runt sitt hus som redan var mur kring så stall osv som han ville fick han inte (Jag har inget med det att göra det skötte resten av byn innan jag flyttade hit)
Han trodde som du att han hade rätt men han fick dyra viten när det väl gav sig i dag prominerar halva bynn genoms hans marker som tack för hans dårskap

Jag fixar nog det jag kom hit för att fråga om, oroa dig inte för det, du kan sova lugnt inatt.

Brasa

• Västmanland
« Svar #38 skrivet: 31 okt-11 kl 17:09 »
Nu säger jag så här, jag var inte den i skolan som tryckte ner folk, jag var den som blev nertryckt och jag känner igen mig mkt i det ni skriver, det påminner mig om hur det var i skolan. Jag var den svaga som inte vågade säga emot när folk sa, slog eller kastade något på mig och så här när man slipper stå person mot person så blir det extra lätt att stå och peka finger och klanka ner på folk, jag vet det. Och det tycker jag är väldigt töntigt, om inte omoget. Att folk inte ska kunna växa upp och själva inse hur de behandlar folk. Bara för att jag sitter någonstans i skogen 100 mil bort så betyder ju inte det att jag inte tar illa upp ändå. alla ord kan såra.

Synd att du känner så jag själv stod på de svagas sida i skolan & blev mkt omtyckt av både lärare mobbare & dom som blev mobbade.
Men det är kanske så att du själv i detta fall ställer till det så att du blir klankad på & onekligen verkar det som det verkar vara så av både grannar & andra som du beskriver det som

Kanske skulle lyssna på andra än bara dig själv så kanske livet blir roligare?
Du mobbar ju faktiskt grannen din som vill rida på en skogsväg förstår du inte det?
Ja vad ska vi börja?

pålle

• Gäst
« Svar #39 skrivet: 31 okt-11 kl 17:10 »
malliami  om ja har på något sätt förringat dig så har det inte vare min mening  vad ja vet så har ja bara ställt en fråga på hur hästen reagerar på olika djur och även på människor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

791 gäster, 2 användare
peterm, skräptanten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser